منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 399
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 517
:: باردید دیروز : 126
:: بازدید هفته : 810
:: بازدید ماه : 11195
:: بازدید سال : 30069
:: بازدید کلی : 224135
نویسنده : عليرضا
شنبه 31 فروردين 1392

ساختمان برگ و انواع آن:

برگ يكي از اندام هاي بسيار مهم در گياهان است برگ به دليل فعاليت در امر فتوسنتز و شناسايي گياهان اهميت بسزايي دارد . برگ ها از اعضاي جانبي ساقه ها هستند و در محل گره ها قرار گرفته اند . معمولاً همراه با جوانه هاي جانبي و انشعابات مي باشند . رشدبرگ محدود و متقارن است .

پهنك برگ در نتيجه فعاليت فتوسنتز و اشغال فضايي بيشتر جهت نور گيري توسعه يافته است .

منشأ برگ :  برگ در ابتدا از مريستم نوك ساقه منشأ مي گيرد و در اطراف مريستم بصورت بر آمدگي ظاهر مي شود . برگ هاي جوان كه اصطلاحاً پريمورديوم ( Primordium ) ناميده مي شوند , ابتدا در فواصل بسيار نزديك ايجاد مي شوند ولي به تدريج كه فاصله آنها از مريستم نوك بيشتر مي شود از هم فاصله مي گيرند تا زماني كه فواصل بين گره ها تثبيت شود .

رشد اصلي برگ در نتيجه فعاليت مريستم هاي ديگري صورت مي گيرد كه برخي در خود برگ برخي ديگر در خارج از برگ مثلاً در دمبرگ يا در ميان گره قرار دارند . 

مورفولوژي برگ :

يك برگ معمولي ممكن است داراي بخش ها و اجزاي زير باشد كه گاهي بخوبي قابل تشخيص مي باشند .

1_ صفحه يا پهنك برگ : پهنك بخش اصلي برگ به شمار مي آيد و در نتيجه تكامل در مسير فعاليت حياتي فتوسنتز جهت نور گيري بيشتر پهن مي شود . ( Lamina )

2_ دمبرگ : پهنك را به ساقه متصل مي كند . دمبرگ گاهي بلند ، گاهي كوتاه و به ابعاد و اشكال مختلف يافت مي شوند . ارتباط سيستم آوندي پهنك از طريق دمبرگ با ساقه بر قرار مي شود . ( Petiole )

برگ گاهي فاقد دمبرگ مي باشد مثل : برگ هاي اكثر تك لپه اي ها ، بخصوص اعضاي خانواده گندميان    ( گندم ، جو ، برنج ،...)

3_ گوشواره ( استيپول = Stipule ) : زائده يا زاويه اي است كه گاه در محل اتصال دمبرگ به ساقه وجود دارد . گوشواره گاهي بزرگ و گاهي كوچك است و گاهي نيز تغيير شكل مي دهد .

4_ رگبرگ مياني ( midrib ) : غالبا ً به صورت برجسته در وسط پهنك قرار دارد و به خصوص از زير برگ بخوبي نمايان است . انشعاب اصلي سيستم آوندي برگ را تشكيل مي دهد . معمولاً بافت هاي محافظ و مقاومي در اطراف آن قرار گرفته است . 

تغييرات در شكل برگ :

برگ ها هميشه با وضع عادي و با اجزا و بخش هاي مختلف خود ظاهر نمي گردند بلكه بسياري از مواقع تغييرات وسيعي در شكل و فرم هر كدام از آنها رخ مي دهد .

1_ پيچ ها : برگها نيز مانند ساقه به پيچ تبديل مي شوند و گياه را به قيم متصل مي كنند.  مانند پيچهاي گياهان تيره كدو.

2_ فلس : برگهايي كه در زير زمين و در روي ساقه هاي زير زميني  قرار دارند ، كلروفيل خود را از دست داده اند ، و فلس ناميده ميشوند . ساقه های زیرزمینی گياهان تك لپه مثل : پياز ، سوسن و نرگس با برگهاي ضخيم و بي رنگ پوشيده شده و جوانه كوچك گياه را كه در داخل آن قرار گرفته است حفظ مي نمايد . در اغلب اين برگ ها مواد غذايي فراواني ذخيره شده است ، فلس هاي غذايي مزبور را گاهي فلس هاي نازك قهوه اي رنگي احاطه كرده است و براي محافظت پياز بكار مي رود .

3_ خار: برگ برخي از گياهان به خار تبديل شده است . مثل زرشك ، كاكتوس .

خارهايي كه از تغييرات ساقه بوجود آمده اند ممكن است حامل برگ وجوانه باشند ولي خارهايي كه از تغييرات برگ بوجود آمده اند هيچوقت برگ و جوانه نخواهند داشت .

 

تقسيمات پهنك : اختلاف شكل ظاهري برگ ها در نتيجه رشد غير منظم و موضعي پهنك آنهاست و از اين جهت به دو دسته تقسيم مي شوند :

                                   الف) برگ درست : فاقد بريدگي مثل : اطلسي ، ياس .

1- برگهای ساده          ب) برگ مضرس : داراي تضريس كوچك يا بزرگ مثل : نعنا ، نارون ،شمشاد .

                                  ج) برگ كنگره اي : داراي بريدگي بيش از ربع عرض پهنك مثل: توت فرنگي، آلاله.

                                  د) برگ سپري : دمبرگ به وسط پهنك اتصال دارد مثل : لادن.


2-برگهای مرکب         الف ) برگ شانه اي مركب : برگچه ها در طرفين دمبرگ اصلي و به موازات هم قرار دارند. مثل گیاهان تیره نخود

                                 ب ) برگ پنجه اي مركب : برگچه ها به انتهاي دمبرگ اصلي متصل مي شوند مثل: شاهدانه

 

  رگبندي برگ ( Venation  ) : سيستم آوندي برگ را رگ بندي گويند . رگبندي بر دو نوع است :

1_ رگبندي برگ دو لپه : كه در آن رگبرگ هاي مياني ، رگبرگ هاي فرعي و انشعابات ظريفتر آنها وجود دارد ، و از لحاظ شكل ظاهري شبيه( شبكه) است .

2_ رگبندي برگ تك لپه :كه در آن رگبرگ ها با يكديگر موازيند.

 

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: كشاورزي , ,
:: برچسب‌ها: برگ-اشكال برگ ,
:: بازدید از این مطلب : 5856
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 31 فروردين 1392

اقسام برگ

 

n  برگها را بر اساس اختلاف شكل ظاهری كه در نتیجه رشد متفاوت و غیر منظم پهنك در گیاهان مختلف به‌وجود می‌آید به دو دسته تقسیم می‌كنند:

 

            الف) برگهای ساده

 

            ب) برگهای مركب

 

 

 

الف) برگهای ساده (Simple F.).

 

n  برگهایی هستند كه پهنك آنها از قطعه‌ واحدی تشكیل شده و فقط یك پهنك دارند ولی به‌واسطه بریدگیهای حاشیه‌ آنها و اختلافی كه از نظر شكل و فرم پهنك در بین آنها موجود است به اقسام چندی تقسیم می‌گردد.

 

n  تقسیم‌بندی از نظر كناره برگ به‌شرح زیر می‌باشد:

 

            1. برگهای صاف (درست) (.Entieres F).

 

            2. برگهای مضرس (.)Clenties F

 

            3. برگهای مضرس هلالی (.)Creneles

 

            4. برگهای كنگره‌ای (.)LoLes F

 

 

 

 

 

ب: برگهای مركب:

 

n  در بعضی از نباتات بریدگی برگهای ساده به‌قدری زیاد است كه پهنك را به چند قسمت مجزا تقسیم می‌كند. كه به هر كدام برگچه (Folile)گویند. در كنار برگچه‌ها هیچوقت جوانه ظاهر نمی‌شود و با این علت، شناسایی و تمایز آنها از برگ كاملاً مقدور است. برگهای مركب را به‌ دو دسته تقسیم می‌كنند:

 

            1. برگهای مركب شانه‌ای (.)Pennees F

 

            2. برگهای مركب پنجه‌ای (.)Palmes F

 

 

 

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: كشاورزي , ,
:: برچسب‌ها: درخت-اقسام برگ- ,
:: بازدید از این مطلب : 14555
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 28 فروردين 1392

گل، بر من و جوانی من گریه می‌کند
بلبل به خسته جانی من گریه می‌کند


از بس که هست غم به دلم، جای آه نیست
مهمان به میزبانی من گریه می‌کند


از پا فتاده پا و ز کار اوفتاده دست
بازو به ناتوانی من گریه می‌کند


گل‌های من هنوز شکوفا نگشته‌اند
شبنم به باغبانی من گریه می‌کند


در هر قدم نشینم و خیزم میان راه
پیری، بر این جوانی من گریه می‌کند


گردون، که خود کمان شده، با چشم ابرها
بر قامت کمانی من گریه می‌کند


این آبشار نیست که ریزد، که چشم کوه
بر چهره‌ی خزانی من گریه می‌کند


فردا مدینه نشنود آوای گریه‌ام
بر مرگ ناگهانی من گریه می‌کند

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: شعر-حضرت زهرا لعن -قاتلين ,
:: بازدید از این مطلب : 3635
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 28 فروردين 1392

 
کتابخانه
 
اعجاز قرآن کریم در نظر اهل بیت عصمت و بیست نفر از علمای بزرگ اسلام
تالیف حجت الاسلام دکتر سید رضا مودب
----------------------------------------------------------------------------------------
اعجاز عددی در قرآن کریم
نوشته عبد الرزاق نوفل
----------------------------------------------------------------------------------------
اعجاز علمی در قرآن کریم
مولف محمد سامی محمد علی
مترجم سید حسن کاظمی عضو هیات علمی گروه ادبیات دانشگاه بیرجند
----------------------------------------------------------------------------------------
اشارات الاعجاز
مولف سعید نورسی(بدیع الزمان)
مترجم محمد بانه ای
----------------------------------------------------------------------------------------
اعجاز علمی قرآن کریم (مروری تفسیر گونه بر 200 آیه علمی قرآن کریم در روشنایی علوم جدید )
مولف عبد الروف مخلص
----------------------------------------------------------------------------------------
کشف معجزه ریاضی قرآن کریم
تهیه و تدوین افخم السادات مرتضوی
----------------------------------------------------------------------------------------
معجزات قرآن کریم در عصر فضا و کامپیوتر
گرد آورنده محمود احمدی
----------------------------------------------------------------------------------------
معجزه اعداد در قرآن کریم
ترجمه الاعجاز العددی القرآن کریم الکریم
تالیف عبد ارزاق نوفل
ترجمه و تحقیق سعید همایون
----------------------------------------------------------------------------------------
نظم عددی قرآن کریم (1)
پژوهش و نگارش کوروش جم نشان
----------------------------------------------------------------------------------------
شبکه ریاضی قرآن کریم
تالیف احمد دیدات
بر اساس یافته های علمی دکتر رشاد خلیفه
مترجم ساسان حبیب وند
 
 
 
 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: بازدید از این مطلب : 12414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 28 فروردين 1392

 

 

امام محمد باقر (ع) : امام باقر(ع): «ما شیعتنا الّا من اتّقى اللّه و اطاعه؛ شیعه ما، تنها کسى است که تقواى الهى پیشه کند(خدا ترس باشد) و از خداوند اطاعت نماید.» و در ادامه فرمود: «و ما کانوا یعرفون الّا بالتّواضع و التّخشّع و اداء الامانة و کثرة ذکر اللّه؛و شناخته نمى شوند، مگر با تواضع و فروتنى، خشوع، اداى امانت و زیاد ذکر خدا گفتن.» و در ضمن اضافه فرمود که شیعیان چند دسته اند و یک نوع آن طلاى ناب است: «شیعتنا ثلاثة اصنافٍ صنف یأکلون النّاس بنا و صنفٌ کالزّجاج ینمّ و صنفٌ کالذّهب الاحمر کلّما ادخل النّار ازداد جودةً؛ شیعیان ما سه دسته اند: گروهى ما را وسیله درآمد از مردم قرار داده اند و گروهى همچون شیشه اند (که هم زود مى شکنند و هم هرچه اسرار دارند، آشکار مى سازند) و گروهى چون طلاى(ناب) سرخ اند. که هر چه بیشتر داخل آتش شوند، بر خوبى آنها افزوده مى شود(و هرچه سختى و رنج در راه دین ببینند، آبدیده تر و مقاوم تر مى شوند).»

تحف العقول، على بن شعبة، تحقیق على اکبرى، قم، دفتر انتشارات اسلامى، دوم، 1404 ق، ص 295.-منتخب میزان الحکمة، ص 286؛ ح 3432، الخصال، صدوق، ص 103، ح 61.

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حديث-امام محمد باقر ,
:: بازدید از این مطلب : 10590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
سه شنبه 27 فروردين 1392

سه کار شرم برنمي دارد: خدمت به مهمان، برخاستن از جا در برابر معلم و گرفتن حق خود.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: مولا-شرم-كار ,
:: بازدید از این مطلب : 1328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
سه شنبه 27 فروردين 1392
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :
 
طرح شبهه

عبد الرحمن دمشقيه، نويسنده معاصر وهّابى، در مقاله‌اش با عنوان «قصة حرق عمر رضي .. .. لبيت فاطمة رضي الله عنها» كه در سايت «فيصل نور» آمده، در باره روايت إبن أبي‌شيبه مى‌نويسد:
 
1. وددت أني لم أحرق بيت فاطمة... (قول أبي بكر). فيه عُلْوان بن داود البجلي (لسان الميزان، ج4، ص218، ترجمه رقم 1357- 5708 و ميزان الاعتدال، ج3، ص108، ترجمه رقم 5763) قال البخاري وأبو سعيد بن يونس وابن حجر والذهبي «منكر الحديث» وقال العُقيلي (الضعفاء للعُقيلي، ج3، ص420).
 
در روايت ابوبكر، نام داوود بن عُلْوان بَجَلِى وجود دارد كه بخارى، ابوسعيد بن يونس،‌ ابن حجر و عقيلى وى را منكر الحديث مى‌دانند.
 
اصل روايت در منابع اهل سنت

ابن زنجويه در الأموال، ابن قتيبه دينورى در الإمامة والسياسة، طبرى در تاريخش، ابن عبد ربه در العقد الفريد، مسعودى در مروج الذهب، طبرانى در المعجم الكبير، مقدسى در الأحاديث المختاره، شمس الدين ذهبى در تاريخ الإسلام و... داستان اعتراف ابوبكر را با اندك اختلافى نقل كرده‌اند كه متن آن را از كتاب الأموال ابن زنجويه،‌ از دانشمندان قرن سوم اهل سنّت نقل مى‌كنيم:
 
أنا حميد أنا عثمان بن صالح، حدثني الليث بن سعد بن عبد الرحمن الفهمي، حدثني علوان، عن صالح بن كيسان، عن حميد بن عبد الرحمن بن عوف، أن أباه عبد الرحمن بن عوف، دخل على أبي بكر الصديق رحمة الله عليه في مرضه الذي قبض فيه ... فقال [أبو بكر] : « أجل إني لا آسى من الدنيا إلا على ثَلاثٍ فَعَلْتُهُنَّ وَدِدْتُ أَنِّي تَرَكْتُهُنَّ، وثلاث تركتهن وددت أني فعلتهن، وثلاث وددت أني سألت عنهن رسول الله (ص)، أما اللاتي وددت أني تركتهن، فوددت أني لم أَكُنْ كَشَفْتُ بيتَ فاطِمَةَ عن شيء، وإن كانوا قد أَغْلَقُوا على الحرب... .
عبد الرحمن بن عوف به هنگام بيمارى ابوبكر به ديدارش رفت و پس از سلام و احوال‌پرسى، با او گفت و گوى كوتاهى داشت. ابوبكر به او چنين گفت:
من در دوران زندگى بر سه چيزى كه انجام داده‌ام تأسف مى‌خورم ، دوست داشتم كه مرتكب نشده بودم ، يكي از آن‌ها هجوم به خانه فاطمه زهرا بود ، دوست داشتم خانه فاطمه را هتك حرمت نمى‌كردم؛ اگر چه آن را براى جنگ بسته بودند... .
 
الخرساني، أبو أحمد حميد بن مخلد بن قتيبة بن عبد الله المعروف بابن زنجويه (متوفاى251هـ) الأموال، ج 1، ص 387؛
 
الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتيبة (متوفاي276هـ)، الإمامة والسياسة، ج 1، ص 21، تحقيق: خليل المنصور، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت - 1418هـ - 1997م، با تحقيق شيري، ج1، ص36، و با تحقيق، زيني، ج1، ص24؛
الطبري، محمد بن جرير (متوفاي 310هـ)، تاريخ الطبري، ج 2، ص 353، ناشر: دار الكتب العلمية – بيروت؛
الأندلسي، احمد بن محمد بن عبد ربه (متوفاي: 328هـ)، العقد الفريد، ج 4، ص 254، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت / لبنان، الطبعة: الثالثة، 1420هـ - 1999م؛
المسعودي، أبو الحسن على بن الحسين بن على (متوفاى346هـ) مروج الذهب، ج 1، ص 290؛
الطبراني، سليمان بن أحمد بن أيوب أبو القاسم (متوفاي360هـ)، المعجم الكبير، ج 1، ص 62، تحقيق: حمدي بن عبدالمجيد السلفي، ناشر: مكتبة الزهراء - الموصل، الطبعة: الثانية، 1404هـ – 1983م؛
العاصمي المكي، عبد الملك بن حسين بن عبد الملك الشافعي (متوفاي1111هـ)، سمط النجوم العوالي في أنباء الأوائل والتوالي، ج 2، ص 465، تحقيق: عادل أحمد عبد الموجود- علي محمد معوض، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت - 1419هـ- 1998م.
نقد و بررسى شبهه عبد الرحمن دمشقيه

پاسخ اول: نقل روايت با سند‌هاى ديگر

اين روايت با چندين سند نقل شده است كه تنها در يكى از آن‌ها «علوان بن داوود» وجود دارد؛ از جمله شمس الدين ذهبى پس از نقل روايت مى‌گويد:
رواه هكذا وأطول من هذا ابن وهب، عن الليث بن سعد، عن صالح بن كيسان، أخرجه كذلك ابن عائذ.
 
ابن وهب و نيز ابن عائذ، اين روايت را با تفصيل بيشترى نقل كرده‌اند.
 
الذهبي، شمس الدين محمد بن أحمد بن عثمان، (متوفاي748هـ)، تاريخ الإسلام ووفيات المشاهير والأعلام، ج 3، ص 118، تحقيق د. عمر عبد السلام تدمرى، ناشر: دار الكتاب العربي - لبنان/ بيروت، الطبعة: الأولى، 1407هـ - 1987م.
 
در اين سند هيچ نامى از علوان بن داوود به ميان نيامده و ليث بن سعد به طور مستقيم‌ از صالح بن كيسان روايت را نقل كرده است.
 
ابن عساكر نيز با اين سند روايت را نقل مى‌كند:
أخبرنا أبو البركات عبد الله بن محمد بن الفضل الفراوي وأم المؤيد نازيين المعروفة بجمعة بنت أبي حرب محمد بن الفضل بن أبي حرب قالا أنا أبو القاسم الفضل بن أبي حرب الجرجاني أنبأ أبو بكر أحمد بن الحسن نا أبو العباس أحمد بن يعقوب نا الحسن بن مكرم بن حسان البزار أبو علي ببغداد حدثني أبو الهيثم خالد بن القاسم قال حدثنا ليث بن سعد عن صالح بن كيسان عن حميد بن عبد الرحمن بن عوف عن أبيه... .
و پس از نقل روايت مى‌گويد:
كذا رواه خالد بن القاسم المدائني عن الليث وأسقط منه علوان بن داود وقد وقع لي عاليا من حديث الليث وفيه ذكر علوان.
 
مدائنى نيز اين روايت را از ليث نقل كرده و در از آن علوان بن داوود نامى‌نبرده و روايتى كه من از ليث نقل كرده‌ام و علوان در آن وجود دارد، با سلسه سند كوتاه‌ترى نقل شده است.
ابن عساكر الشافعي، أبي القاسم علي بن الحسن إبن هبة الله بن عبد الله (متوفاي571هـ)،‌ تاريخ مدينة دمشق وذكر فضلها وتسمية من حلها من الأماثل، ج 30، ص417 ـ 419، تحقيق محب الدين أبي سعيد عمر بن غرامة العمري، ناشر: دار الفكر - بيروت - 1995.
 
بلاذرى در انساب الأشراف همين روايت را با سند ذيل نقل مى‌كند:
 
حدثني حفص بن عمر، ثنا الهيثم بن عدي عن يونس بن يزيد الأيلي عن الزهري أن عبد الرحمن بن عوف قال: دخلت على أبي بكر في مرضه... .
البلاذري، أحمد بن يحيى بن جابر (متوفاي279هـ) أنساب الأشراف، ج 3، ص 406 ، طبق برنامه الجامع الكبير.
 
استفاضه و تقويت روايت با سندهاى متعدد

بنابراين، دست كم اين روايت با سه سند گوناگون نقل شده است. حتّى اگر فرض كنيم كه همه اين اسناد مشكل داشته باشند، بازهم نمى‌توانيم از حجيّت آن دست برداريم؛ زيرا بر مبناى قواعد علم رجال اهل سنّت، اگر سند روايت از سه عدد گذشت، حتّى اگر همه آن‌ها ضعيف باشد، يك‌ديگر را تقويت كرده و حجّت مى‌شود؛ چنانچه بدر الدين عينى (متوفاي 855هـ) در عمدة القارى به نقل از محيى الدين نووى مى‌نويسد:
وقال النووي في (شرح المهذب): إن الحديث إذا روي من طرق ومفرداتها ضعاف يحتج به، على أنا نقول: قد شهد لمذهبنا عدة أحاديث من الصحابة بطرق مختلفة كثيرة يقوي بعضها بعضا، وإن كان كل واحد ضعيفا.
نووى در شرح مهذب گفته است: اگر روايتى با سند‌هاى گوناگون نقل شود؛ ولى برخى از راويان آن ضعيف باشند، بازهم به آن احتجاج مى‌شود، افزون بر اين كه ما مى‌گوييم: تعدادى حديث از صحابه و از راه‌هاى گوناگونى نقل شده است كه برخى از آن برخى ديگر را تقويت مى‌كنند؛ اگرچه هريك از آن احاديث ضعيف باشند.
العيني، بدر الدين محمود بن أحمد (متوفاي 855هـ)، عمدة القاري شرح صحيح البخاري، ج 3، ص 307، ناشر: دار إحياء التراث العربي – بيروت.
ابن تيميه حرّانى در مجموع فتاوى مى‌نويسد:
تعدّد الطرق وكثرتها يقوي بعضها بعضا حتى قد يحصل العلم بها ولو كان الناقلون فجّارا فسّاقا فكيف إذا كانوا علماء عدولا ولكن كثر في حديثهم الغلط.
زيادى و تعدد راه‌هاى نقل حديث برخى برخى ديگر را تقويت مى‌كند كه خود زمينه علم به آن را فراهم مى‌كند؛ اگر چه راويان آن فاسق و فاجر باشند؛ حال چگونه خواهد بود حال حديثى كه تمام راويان آن افراد عادلى باشند كه خطا و اشتباه هم در نقلشان فراوان باشد.
ابن تيميه الحراني، أحمد عبد الحليم أبو العباس (متوفاي 728 هـ)، كتب ورسائل وفتاوى شيخ الإسلام ابن تيمية، ج 18، ص 26، تحقيق: عبد الرحمن بن محمد بن قاسم العاصمي النجدي، ناشر: مكتبة ابن تيمية، الطبعة: الثانية.
هنگامى كه روايتى طرق متعدد داشته باشد و راويان آن همگى فاسق و فاجر باشند، هم‌ديگر را تقويت كرده و حجت مى‌شود، روايت اقرار ابوبكر كه تنها يكى از راويان آن متّهم به «منكر الحديث» بودن شده است، به يقين حجّت خواهد بود.
محمد ناصر البانى در ارواء الغليل پس از نقل طُرُق يك روايت مى‌گويد:
وجملة القول: أن الحديث طرقه كلها لا تخلو من ضعف ولكنه ضعف يسير إذ ليس في شئ منها من اتهم بكذب وإنما العلة الارسال أو سوء الحفظ ومن المقرر في « علم المصطلح » أن الطرق يقوي بعضها بعضا إذا لم يكن فيها متهم.
خلاصه آن كه، تمام سند‌هاى اين حديث بدون ضعف نيست؛ اگر چه ضعف مهمى نيست؛ زيرا كسى كه متهم به دروغ باشد، در طُرُق حديث وجود ندارد و علّت ضعف يا ارسال آن است و يا كم حافظه بودن راوى. از مسائل ثابت شده در علم رجال اين است كه سند هاى متعدد درصورتى كه در سلسله سند فرد متّهمى نباشد، يك‌ديگر را تقويت مى‌كنند.
الباني، محمد ناصر، إرواء الغليل في تخريج أحاديث منار السبيل، ج 1، ص 160، تحقيق: إشراف: زهير الشاويش، ناشر: المكتب الإسلامي - بيروت - لبنان، الطبعة: الثانية، 1405 - 1985 م.
در نتيجه، اين روايات حتّى اگر از نظر سند هم ضعيف باشند‌، بازهم حجّت و قابل استدلال هستند.
پاسخ دوم: شهادت عالمان اهل سنت بر صحت روايت
1. تحسين سعيد بن منصور (متوفاى 227هـ.)
سعيد بن منصور، از بزرگان حديث در قرن سوم هجرى در سنن خود اين روايت را نقل كرده و گفته كه اين روايت «حسن» است.
جلال الدين سيوطى در جامع الأحاديث و مسند فاطمة و متقى هندى در كنز العمّال پس از نقل اين روايت مى‌گويند:
أَبو عبيد في كتاب الأَمْوَالِ، عق وخيثمة بن سليمان الطرابلسي في فضائل الصحابة، طب، كر، ص، وقال: إِنَّه حديث حسن إِلاَّ أَنَّهُ ليس فيه شيءٌ عن النبي.
اين روايت را ابوعبيد در كتاب الأموال، عقيلى، طرابلسى در فضائل الصحابه، طبرانى در معجم الكبير، ابن عساكر در تاريخ مدينه دمشق و سعيد بن منصور در سنن خود نقل كرده‌اند و سعيد بن منصور گفته: اين حديث «حسن» است؛ مگر اين كه در آن سخنى از رسول خدا نيست.
السيوطي، جلال الدين عبد الرحمن بن أبي بكر (متوفاي911هـ)، جامع الاحاديث (الجامع الصغير وزوائده والجامع الكبير)، ج 13، ص 101 و ج 17، ص 48؛
السيوطي، جلال الدين عبد الرحمن بن أبي بكر (متوفاي911هـ) مسند فاطمه، ص34 و 35، ناشر: مؤسسة الكتب الثقافية ـ بيروت، الطبعة‌ الأولي.
الهندي، علاء الدين علي المتقي بن حسام الدين (متوفاي975هـ)، كنز العمال في سنن الأقوال والأفعال، ج 5، ص 252، تحقيق: محمود عمر الدمياطي، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى، 1419هـ - 1998م.
طبق آن چه سيوطى و متّقى هندى در مقدّمه كتابشان گفته‌اند، مقصود از (ص) سعيد بن منصور در سنن او است؛ چنانچه مى‌گويد:
 (ص) لسعيد ابن منصور في سننه.
السيوطي، جلال الدين عبد الرحمن بن أبي بكر (متوفاي911هـ)، الشمائل الشريفة، ج 1، ص 16، تحقيق: حسن بن عبيد باحبيشي، ناشر: دار طائر العلم للنشر والتوزيع؛
القاسمي، محمد جمال الدين (متوفاي1332هـ)، قواعد التحديث من فنون مصطلح الحديث، ج 1، ص 244، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى، 1399هـ - 1979م؛
الهندي، علاء الدين علي المتقي بن حسام الدين (متوفاي975هـ)، كنز العمال في سنن الأقوال والأفعال، ج 1، ص 15، تحقيق: محمود عمر الدمياطي، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولي، 1419هـ - 1998م.
 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حضرت زهرا , ابوبکر , خانه , وهابی ,
:: بازدید از این مطلب : 5461
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : عليرضا
سه شنبه 27 فروردين 1392
باغ فدک در 260 کیلومتری شهر مدینه
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
 
 
 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر , باغ , فدک , مدینه , شیعه نیوز ,
:: بازدید از این مطلب : 9466
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : عليرضا
سه شنبه 27 فروردين 1392
اختصاصی/
وی با انتقاد از رفتار برخی تماشاگران ایرانی، با اشاره به وجود پلاکارد های مخصوص ایام فاطمیه گفت: محیط ورزشگاه شبیه به یک مراسم مذهبی بود زیرا عبارات مذهبی بر روی پلاکاردها نوشته شده و به دست برخی به اهتزاز در آمده بود و اینگونه حرکات نباید در یک مسابقه ورزشی دیده شود!.
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس باشگاه "الهلال" بعد از بازی این تیم با استقلال در ورزشگاه آزادی تهران، اعتراض شدید خود  را از نحوه ی میزبانی ایران اعلام کرد.

"عبدالرحمن بن مساعد" رییس باشگاه "الهلال" عربستان، در صفحه خود در تویتر، گفت: تمام وقایع و رفتار تحریک آمیز و بدرفتاری هایی که تیم ما در سفرش به تهران، با آن مواجه شد را ثبت کرده و در یک شکایت رسمی به فدراسیون فوتبال اعلام کرده ایم. 

وی با انتقاد از رفتار برخی تماشاگران ایرانی، با اشاره به وجود پلاکارد های مخصوص ایام فاطمیه گفت: محیط ورزشگاه شبیه به یک مراسم مذهبی بود زیرا عبارات مذهبی بر روی پلاکاردها  نوشته شده و به دست برخی به اهتزاز در آمده بود و اینگونه حرکات نباید در یک مسابقه  ورزشی دیده شود!.

بازی هفته گذشته استقلال و الهلال حاشیه های بسیاری داشت از جمله اینکه برخی تماشاگران نارنجک و فشفشه به داخل زمین پرتاب کردند  و رسانه های عربی روی این نارنجک ها مانور بسیاری دادند.

اما مهم ترین نکته ای که رسانه های سعودی به انعکاس آن پرداختند، تصویر پرچم و پلاکاردهایی است که بر روی آن شعارهای مظلومیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) نوشته شده و توسط تماشاگران ایرانی در ورزشگاه آزادی به اهتزاز در آمده بود.


 

انتهای خبر/ ز . غ

 
 
 
يا فاطمه الزهرا
 
 

 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: الهلال , آزادی , مسابقه , اعتراض , حضرت زهرا , شیعه نیوز ,
:: بازدید از این مطلب : 1391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
سه شنبه 27 فروردين 1392
آیت الله سیستانی
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

سؤال :

آيا بيرون گذاشتن قسمتى از روسرى از زير چادر براى زنان اشكال دارد؟

جواب :
مانعى ندارد ولى موهايش را بايد بپوشاند

سؤال :
شغل اينجانب پرستارى است و در بيمارستان كار مى كنم آيا معاينه و لمس بدن نامحرم اشكال شرعى دارد؟

جواب :
بدون پوشش مانند دستكش جايز نيست مگر اين كه نشود كار را انجام داد و بيمار مضطر به معالجه متوقف بر لمس باشد و مردى كه اين كار را بتواند انجام دهد نباشد.

سؤال :

من دخترى ۱۷ ساله هستم كه مادرم با مردى داراى يك پسر ۱ ساله ازدواج كرده. خواهشمند است حكم حجاب مرا در برابر اين پدر و پسر بيان فرمائي؟

جواب :

پدر بر شما محرم است ولى پسر نامحرم است.

سؤال :

آيا پوشاندن روى پا براى زن در نماز واجب است ؟

جواب :

واجب نيست ولى از نامحرم بايد پوشاند .

سؤال :

آيا منظور از حجاب پاكى و عفت زن و جلوگيرى از انحراف جامعه و عدم نگاه آميخته با گناه به زن نيست ؟ در اين صورت اگر زنى بتواند با پوشيدن لباسهاى ساده اى كه ابدا جلب توجه نمى كند عفت را رعايت و از نگاه شهوت آميز مردان جلوگيرى كند آيا لازم است رورى سر كند و اگر بله چرا ؟

جواب :
حجاب يعنى مستور كردن تمام بدن و زينتها و مواضع فتنه انگيز زن با پوششى كه خود زينت يا موجب تحقير و استهجان نباشد واجب است و علل احكام از راه شرع معلوم مى شود و علتى براى اين حكم بيان نشده است .
 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: آیت الله سیستانی , پرسش , حجاب , پوشش , زینت زنان , شیعه نیوز ,
:: بازدید از این مطلب : 4852
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : عليرضا
سه شنبه 27 فروردين 1392

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 


به گزارش «شیعه نیوز»، "شیخ جعفر ابراهیمی"خطیب توانای شیعه ی عراقی روز گذشته طی سخنرانی، استفاده از لفظ "صفويه" برای حمله رسانه ای و سیاسی به تشیع را ناپسند شمرد و آن را محکوم کرد.

وی در اظهاراتش گفت: اگر "صفویه" به معنی التزام به مبانی اهل بیت (علیهم السلام) است، پس من یک صفوی هستم.
شیخ جعفر ابراهیمی؛ استفاده از شعارهای قومیتی در چارچوب مباحث تفکر دینی را محکوم کرد و افزود: اسلام مخالف تفرقه بر اساس قومیت و نژاد است و میزان برتری در اسلام همان تقوی و پرهیزگاری است.

وی در خصوص این اتهام که اصل شیعه از یک مکتب عجمی است، گفت: این کلامی باطل و بیهوده است، چراکه اسلام بین عرب و عجم هیچ تفاوتی قائل نیست و معیار تمایز فقط  تقواست، و در ضمن اهل بیت (علیم السلام) از اصل عربی هستند. 

"جعفر عجيل عبيد موسى الخزاعي" ملقب به ابراهیمی از خطیبان زبر دست شیعه در کشور عراق است. پدر ایشان از محبان سرسخت تشیع و امام حسین (علیه السلام) بودند به نحوی که نذر می کنند یکی از فرزندانشان خطیب حسینی شود. از اساتید برجسته شیخ جعفر ابراهیمی در حوزه  نجف می توان به "سید محسن حکیم، سید محمد باقر حکیم، سید کاظم حکیم،سید کمال حکیم، سید محمد صدر و ..." اشاره کرد.
 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: صفويه-تشيع-وهابيت ,
:: بازدید از این مطلب : 7323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 25 فروردين 1392


 خواست مردم بازگشت اصلاح‌طلبان به قدرت 
 

 يک فعال سياسي اصلاح‌طلب مي‌گويد اصولگرايان از اصلاح‌طلبان قدرتمند هراس دارند و به همين دليل عده‌اي از آنها هر کاري براي عدم حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات مي‌کنند و گروه ديگر از اصولگرايان نيز با دعوت از اصلاح‌طلبان مي‌خواهند افکار عمومي را به سمت انتخاباتي چند سويه و نه يک وجهي بکشانند.

جلال جلالي‌زاده در گفت‌و‌گو با پايگاه خبري-تحليلي اميد به تحليل مواضع اصولگرايان نسبت به اصلاح‌طلبان با نزديک شدن به انتخابات پرداخت و گفت: معتقدم صحبت‌هاي اصولگرايان در خصوص اصلاح‌طلبان نسبت به گذشته چرخش زيادي داشته است.

وي به تحليل اين چرخش موضع اصولگرايان نيز پرداخت و تاکيد کرد: عامل اول اين چرخش اين است که اصولگرايان مي‌دانند، اصلاح‌طلبان پايگاه اجتماعي قدرتمندي دارند و در نظر نگرفتن اصلاح‌طلبان به معناي ناديده گرفتن بخش بزرگي از مردم است.

اين فعال سياسي اصلاح طلب در خصوص عامل دوم اين چرخش موضع نيز گفت: اصولگرايان نياز به يک رقيب دارند رقيبي که حاميان زيادي داشته باشد و بتواند مردم را پاي صندوق‌هاي راي بياورد و با توجه به تجربه انتخابات‌هاي گذشته مي‌دانند که برگزاري انتخاباتي يکدست حاصلي برايشان نخواهد داشت بازتاب برگزاري انتخاباتي يکدست تاثيرات مثبتي در داخل و حتي خارج از کشور ندارد.از اين جهت آنها مي‌خواهند به هر ترتيبي اصلاح‌طلبان را به انتخابات بياورند البته هنوز هم بخشي از اصولگرايان با حضور اصلاح‌طلبان مخالفند. جلالي زاده با بيان اينکه هر گروهي که از قدرت دورتر باشد قوي‌تر خواهد شد،تصريح کرد: اصلاح‌طلبان با توجه به فاصله‌اي که از قدرت گرفته بودند، توانمندي خوبي براي حضور دوباره دارند و حضور دوباره اصلاح‌طلبان به قدرت خواست مردم است.

منبع:روزنامه مردم سالاري

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات-حماسه سياسي ,
:: بازدید از این مطلب : 1483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 25 فروردين 1392


کتاب پاسخ به شبهات کتاب سرخاب و سفید آب جلد دوم.doc

آدرس اینترنتی
حجم فایل 980 KB
تعداد دانلود 13
تاریخ انتشار 1391/10/02 06:16 PM
تاریخ آخرین دانلود 1391/12/26 09:54 AM
توضیحات  
 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود-كتاب-رد عقايد-پاسخ به رد عقايد ,
:: بازدید از این مطلب : 1801
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 25 فروردين 1392
همخوانی مهدوی که خیلی دلنشین و زیباست
خدایی اگه دانلود نکنید از دستتون رفته
البته مثل همیشه صلواتش یادتون نره
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

http://s3.picofile.com/file/7627981070/Islamic_mobile_wallpapers_0053.jpg

مولانا یا مهدی

هرشب چشمامون به آسمونه
پس کی می آیی؟ خدا میدونه
عزیز زهرا امید آخر
تویی ای مولا تویی ای سرور
مهربونی کن مولاجان برگرد 
سرپناهی کن دستاتو ای مرد
فدای اسمت یوسف زهرا
دلامون تنگه برات یا مولا

از اینجا دانلود کنید
 
 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: بازدید از این مطلب : 2500
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 25 فروردين 1392

حضور امیرالمومنین و حسنین در فتوحات
در بعضی از نقلهای تاریخی چنین آمده که حضرت علی(ع) و حسنین در فتوحات خلفا و خصوصا فتح ایران شرکت داشته اند و این نشان تایید عملکرد خلفا از سوی حضرت علی(ع) است.
پاسخ چیست؟

پاسخ:
در هیچیک از منابعِ‌ کهن و معتبر تاریخی حضور امیرمؤمنان حتی در یکی از جنگ‌های زمان خلفا ثبت نشده است (و تنها نبردی که حضرت سلاح بدست گرفت زمانی بود که لشکر مرتدین به دروازه‌های مدینه نزدیک می‌شد. بسیاری از مسلمانان بدلیل عدم بیعت امام با ابوبکر و همچنین عدم حضور حضرت در این جنگ حاضر به همکاری و حضور در میان مدافعان شهر مدینه نبودند. امام بنا به مصلحت و برای حفظ اسلام تنها شمشیر به دست گرفته و در میان مدافعان حضور یافت و در همان حال نیز هرگز با شمشیر نجنگید.) در نتیجه می‌توان گفت که در زمان خلفا، حضرت هرگز با هیچ گروهی نجنگید.
عدم شرکت حضرت در فتوحات و انزوای ایشان این سوال را در اذهان مسلمانان بر انگیخت که چرا علی‌بن‌ابی‌طالب با آن همه سابقه درخشان در نبردهای گذشته، اکنون که زمان انتشار اسلام در سرزمینهای کفر و شرک رسیده است در جنگها شرکت نمی کند؟ به طور قطع بسیاری–اگرنگوییم همه –می‌دانستند که او به خاطر ترس از مرگ یا سستی از جهاد نبوده که در جنگها شرکت نمی کردند همانطور که خود حضرت نیز در این زمینه می‌فرمایند: «والله لو تظاهرت العرب علی قتالی لما ولیت عنها؛ به خدا سوگند اگر تمام عرب در کارزار با من روبرو شوند به آنان پشت نمی‌کنم». (نهج البلاغه، نامه 25). از این رو خلیفه و یارانش می‌کوشیدند با شرکت دادن علی (ع) در فتوحات:
-از یک طرف زمینه طرح چنین پرسش و ابهامی را از بین ببرند و با ورود او به عرصه فتوحات، اعتبار و مشروعیت چنین اقدامی را در اذهان بسیاری از هواخوان ایشان به ویژه بنی هاشم مستحکم سازند.
-و از سوی دیگر از مهارت‌ها و تجارب جنگی آن حضرت در فتح شهرها استفاده کنند.
اما امام علی(ع) با عدم حضور و شرکت مستقیم در فتوحات هرگز مُهر تایید بر سیاست‌های خلفا در این زمینه نزد و در یک کلام، موید خلفا نبود.
(جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مجله «تاریخ در آیینه پژوهش، پیش شماره دوم، بهار 1382، مقاله: مواضع امام علی(ع) در برابر فتوحات خلفا» ، مراجعه فرمایید)
اما در مورد حضور امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) در فتوحات:
هیچیک از منابع و مآخذ معتبر شیعی از حضور حسنین در فتوحات ایران، شام و یا آفریقا سخنی نگفته‌اند. اما برخی از منابع اهل سنت از حضور امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در بعضی از فتوحات آن هم در زمان خلفا (و نه زمان امام علی(ع)!) خبر داده‌اند که به بررسی آن می پردازیم:
1- بررسی و نقد گزارش‌های اهل سنت:
بخشی از گزارشها فاقد هرگونه سندی می‌باشند (مانند نقل بلاذری که به آن بعدا می پردازیم)
آن دسته از گزارش‌های تاریخی اهل سنت هم که سند ارائه کرده اند،(که مهمترین آنها طبری است) سندشان معتبر نمی‌باشد بدین معنا که نقل کننده آن خبر یا فردی دروغ گو و جاعل است و یا فردی ناشناخته و مجهول و یا اینکه اصلا تضاد عجیبی در بین روایات آن دیده می شود.(که بعدا به این مورد هم می پردازیم)
دسته‌ای از گزارشهای تاریخی نیز فقط اشاره به حضور امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در ایران دارند و در آنها هیچ گونه اشاره‌ای نشده که حضور آنان برای جنگ بوده است.
افزون بر ایرادهایی که بیان شد، دو مسئله دیگر نیز وجود دارد که درستی گزارش‌هاییاد شده را در این باره، سخت مورد تردیدد و حتی غیر قابل قبول می‌کند:
یکی آن که تمام روایات تاریخی که متعرض سال شرکت حسنین(ع) در فتوحات شده‌اند، بر حضور آنان در فتوحات عصر عثمان ناظراند. عصری که امیر مومنان حتی در حد مشاوره حاضر به همکاری با عثمان در امر فتوحات نبود تا چه رسد به اینکه فرزندان خویش را جهت انجام فتوحات به همراه لشکریان تحت فرمان عثمان به جبهه نبرد گسیل دارد.
مسئله دیگر آنکه علی بن ابی‌طالب(ع) در عصر امامت و خلافت خویش حسنین(ع) را از شرکت در معرکه صفین باز میداشت و چون در یکی از روزها آن حضرت متوجه شد که امام حسن آماده کارزار است فرمود: «از طرف من جلوی جوان را بگیرید تا با مرگش پشت مرا نشکند که من از رفتن این دو (امام حسن(ع) و امام حسین(ع)) به میدان نبرد دریغ دارم تا مبادا با مرگ آن دو نسل رسول خدا(ص) قطع شود».
حال با چنین اکراه و امتناعی از سوی حضرت نسبت به حضور حسنین(ع) در نبردهایی که به فرمان پیشوای عادلی همچون خویش صورت می‌گرفت، چگونه آن بزرگوار حاضر می شود که تحت زعامت زمامداران مورد اعتراض و انتقادش، فرزندان خویش را که پیشوایان آینده جامعه اسلامی هستند به جبهه جنگ بفرستد؟
بنابر این با توجه به وجود چنین اشکال های سندی و محتوایی و نیز استبعادهایی که بیان شد، حضور حسنین(ع) در فتوحات عصر خلفا نمیتواند مورد پذیرش قرار گیرد.
به گمان قوی، دست تحریف‌گران و وارونه نویسان حقایق تاریخی در جعل چنین گزارش‌هایی بی تاثیر نبوده است. با این همه اگر بر فرض پذیرفته شود که حسنین(ع) در ایام جوانی به برخی از شهرهای ایران همانند اصفهان و گرگان و ... مسافرت کرده‌اند؛ به سبب امور دیگری (غیر از شرکت در فتوحات) بوده است و یا اصلا در عصر خلافت امام علی(ع) بوده است همچنانکه یکی از مورخین قدیمی به نام سهمی در: تاریخ جرجان ص19 نیز به این مطلب اشاره کرده‌است.
(جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به: مجله «تاریخ در آیینه پژوهش، پیش شماره دوم، بهار 1382، مقاله: مواضع امام علی(ع) در برابر فتوحات خلفا» ، مراجعه فرمایید).

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: فتوحات -خلفا-امام علي -غارت ,
:: بازدید از این مطلب : 5547
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 25 فروردين 1392

 قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء - سلام الله عليها - : وَ حَرَّمَ اللّه( الشِّرْكَ إخْلاصاً لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ، فَاتَّقُوا اللّه حَقَّ تُقاتِهِ، وَ لا تَمُوتُّنَ إلاّ وَ أنْتُمْ مُسْلِمُونَ، وَ أطيعُوا اللّه فيما أمَرَكُمْ بِهِ، وَ نَهاكُمْ عَنْهُ، فَاِنّهُ، إنَّما يَخْشَي اللّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءِ.
«رياحين الشّريعة، ج 1، ص 312»
حضرت فاطمه زهرا - سلام الله عليها - فرمود: خداوند سبحان شرك را (در امور مختلف) حرام گرداند تا آن كه همگان تن به ربوبيّت او در دهند و به سعادت نائل آيند; پس آن طوري كه شايسته است بايد تقواي الهي داشته باشيد و كاري كنيد تا با اعتقاد به دين اسلام از دنيا برويد. بنابر اين بايد اطاعت و پيروي كنيد از خداوند متعال در آنچه شما را به آن دستور داده يا از آن نهي كرده است، زيرا كه تنها علماء و دانشمندان (اهل معرفت) از خداي سبحان خوف و وحشت خواهند داشت.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حديث -حضرت زهرا ,
:: بازدید از این مطلب : 1252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 25 فروردين 1392

قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء - سلام الله عليها - : أُوصيكَ اَوّلاً أنْ تَتَزَوَّجَ بَعْدي بِإبْنَةِ اُخْتي أمامَةَ، فَإنَّها تَكُونُ لِوُلْدي مِثْلي، فَإنَّ الرِّجالَ لابُدَّ لَهُمْ مِنَ النِّساءِ.
«بحارالأنوار، ج 43، ص 192، ح 20»
حضرت فاطمه زهرا - سلام الله عليها - در آخرين لحظات عمرش به همسر خود چنين سفارش نمود: پس از من با دختر خواهرم أمامه ازدواج نما، چون كه او نسبت به فرزندانم مانند خودم دلسوز و متديّن است. همانا مردان در هر حال، نيازمند به زن مي باشند.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حديث -حضرت زهرا-همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 1296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 25 فروردين 1392

قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء - سلام الله عليها - : جَعَلَ اللّهُ الاْيمانَ تَطْهيراً لَكُمْ مِنَ الشّـِرْكِ، وَ الصَّلاةَ تَنْزيهاً لَكُمْ مِنَ الْكِبْرِ، وَ الزَّكاةَ تَزْكِيَةً لِلنَّفْسِ، وَ نِماءً فِي الرِّزقِ، وَ الصِّيامَ تَثْبيتاً لِلاْخْلاصِ، وَ الْحَّجَ تَشْييداً لِلدّينِ.
«رياحين الشّريعة، ج 1، ص 312»
حضرت فاطمه زهرا - سلام الله عليها - فرمود: خداوند سبحان، ايمان و اعتقاد را براي طهارت از شرك و نجات از گمراهي ها و شقاوت ها قرار داد. و نماز را براي خضوع و فروتني و پاكي از هر نوع تكّبر، مقرّر نمود. و زكات (و خمس) را براي تزكيه نفس و توسعه روزي تعيين نمود. و روزه را براي استقامت و اخلاص در اراده، لازم دانست. و حجّ را براي استحكام أساس شريعت و بناء دين اسلام واجب نمود

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حديث -حضرت زهرا ,
:: بازدید از این مطلب : 2711
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 25 فروردين 1392
بسته نرم افزاری شامل برنامه هایی است که به شما اجازه میدهد تا با حظرت فاطمه بیشتر آشنا شده و مقام آن حضرت را بیشتر درک کنید.
ايام فاطمیه است و بسیاری در سوگ از دست رفتن بانوی دوعالم هستند و مراسم های عزاداری به پا کرده اند. برای آن هایی که دوست دارند با فاطمیه بیشتر آشنا شوند نرم افزارهایی را اماده کرده ایم که می توانند از آن ها استفاده کنند. 



شرح خطبه فدکیه

مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان، مجموعه 55 سخنرانی آيت‌الله مصباح يزدی در شرح خطبه فدكيه را در قالب كتابی موبايلي و در چهار فرمت كتابخانه‌ای، جاوا، اندرويد و pdf توليد و منتشر كرده است. "بانوی محدثه"، "اهداف آفرينش در سخن فاطمه زهرا"، "فاطمه‌سلام‌الله‌عليها خود را معرفی می‌كند"، "فدك بهانه بيان حقايق"، "فرياد هل من ناصر فاطمه" از جمله عناوين اين كتاب موبايلی هستند. 

برای دانلود این مجموعه اینجا کلیک کنید.

ستاره عشق مرتضی

این نرم افزاز برای پاسخگویی به بسیاری از سوالاتی که در ذهن خوانندگان هست تهیه شده است و قابل نصب بر روی رایانه است. در این نرم افزار می توانید سوالات زیر را بیابید. 

آب مهريه زهراست به چه معني است؟
چرا قبر حضرت فاطمة‌ زهرا (س) نامعلوم است؟
كدام يك از ايام فاطميه به حقيقت نزديكتر است؟
حضرت فاطمه (س) چگونه به همسري امام علي (ع) رسيدند؟
امروزه فدك دست كيست و عوائد آن صرف چه اموري مي‌شود؟
درباره مقام علمي حضرت فاطمه زهرا (س) برايم بنويسيد؟
حضرت زهرا (س) در دوران كودكي نزد چه كسي زندگي مي كرد؟
رفتار زمامداران اسلامي در طول تاريخ با فدك چگونه بوده است؟
سيلي زدن به حضرت زهرا (س) آيا اين قضيه صحيح مي‎باشد يا نه؟ و .....

این برنامه را از اینجا دانلود کنید.

کبوتر حرم
 

 
نرم افزار کبوترحرم شامل داستان هایی از زندگی و زندگینامه حضرت فاطمه و مداحی است. این نرم افزار به طور کاملی با استفاده از منابع تایید شده اطلاعات جامعی از آن حضرت به شما میدهد. این نرم افزار برای رایانه تهیه شده است.

این برنامه را از اینجا دانلود کنید.

نرم افزار فاطمیه ویژه تلفن همراه -جاوا

نرم افزار فاطمیه ویژه تلفن های همراهی که با سیستم جاوا کار می کنند را می توانید از اینجا دانلود کنید.
 

التماس دعا

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: نرم افزار -فاطميه-دانلود ,
:: بازدید از این مطلب : 1911
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 25 فروردين 1392
مداحی حاج محمود کریمی و حمید علیمی در کنار تعدادی از مداحی های به زبان آذری ویژه ایام فاطمیه برای شما کاربران انتخاب شده که می توانید از اینجا دانلود کنید.
 مجله شبانه باشگاه خبرنگاران-

مداحی حاج محمود کریمی در فاطمیه اول 91 -هیئت رایت العباس(ع)

دریافت فایلهای صوتی:

بخش اول - روزهام بی تو شبیه شام تاره (غزل امام زمان)

بخش دوم - چشای مرتضی چشمه زمزم داره می باره نم نم (روضه حضرت زهرا)

بخش سوم - تو میری من می مونم گل یاس جوونم (زمینه)

بخش چهارم - دردهایم را اگر با تو بگویم بیشتر (واحد)

بخش پنجم - شوریده و شیدای توام شیرینی رویای منی (شور)

بخش ششم - دلبری کار چشات من که می میرم برات (شور)

بخش هفتم - آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند (مناجات)

شب دوم فاطمیه اول 1391 رایت العباس(ع) 
 

دریافت فایلهای صوتی:

بخش اول - منیکه روز و  شب از  اشک چاره مینوشم (غزل امام زمان)

بخش دوم - ببین میتوانی بمانی بمان (روضه حضرت زهرا)

بخش سوم - داری میری بی یارت کاشکی میشد برگردی (زمینه)

بخش چهارم - السلام ای ثمر عمر پیغمبر زهرا (واحد)

بخش پنجم - ای تشنه لب جونم فدات (شور)

بخش ششم - ای کتاب عشق من بسته مشو (مناجات)


مداحی علیمی در فاطمیه اول 91

 فایل های صوتی با فرمت (mp3):

بیا بنشین به غمخواری کنار بسترم اسما(حمید علیمی)   سنگین

دلم خونه گرفته ماه این خونه پریشونم گلم زنده نمیمونه(حمید علیمی)   سنگین***حتما دانلودش کنید!

آسمان من زمین گیرم مکن(حمید علیمی)   سنگین

علی گویم علی جویم...(حمید علیمی)   سنگین*

زینب زینب زینب ایتای یکتا زینت مولا...(حمید علیمی)   شور-تک

میگیره پر دوباره دلی که بی قراره(حمید علیمی)    شور**

زندگیمو فدات میکنم فدای خاک پات میکنم(حمید علیمی)   شور**

 فایل های تصویری با فرمت (mp4):

میگیره پر دوباره دلی که بی قراره(حمید علیمی)    شور**

 

زندگیمو فدات میکنم فدای خاک پات میکنم(حمید علیمی)   شور**


 

مداحی آذری ویژه فاطمیه
 

 

مداحی زیبای آذری با نوای حاجی عسگری دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج امین دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج داود حقیقی دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج ابراهیم رهبر دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج مهدی خادم آذریان دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاجی مرتضی دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج سلیم موذن زاده-۱ دریافت

مداحی زیبای آذری با نوای حاج سلیم موذن زاده-۲ دریافت


 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: گلچین مداحی -ویژه- ایام فاطمیه -دانلود ,
:: بازدید از این مطلب : 5153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
عشق = سيد محمد خاتمي
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه