منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 399
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 39
:: باردید دیروز : 724
:: بازدید هفته : 1123
:: بازدید ماه : 4165
:: بازدید سال : 17882
:: بازدید کلی : 211948
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 29 ارديبهشت 1392

چرا " قم " از حضور هاشمی استقبال کرد؟

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 

ملاک ما در قبال آقای هاشمی، گفتار و عمل مقام معظم رهبری است نه اشخاص دیگر. با این حکمی که مقام معظم رهبری به آقای هاشمی داده اند، ما هاشمی رفسنجانی را مورد تایید رهبری می دانیم

حجت الاسلام محسن غرویان*  -   ترمیم گسست دولت و روحانیت یکی از دلایل اصلی حمایت مرجعیت و روحانیت از ورود آقای هاشمی به عرصه انتخابات است. این روزها رابطه دولت آقای احمدی نژاد با حوزه و مرجعیت به صفر و حتی زیر صفر رسیده است.

 

روحانیان در بین مردم هستند و آن طور که از زبان مردم می شنوند، می دانند که مردم از فشارهای اقتصادی و تورم و گرانی، به ستوه آمده اند و دنبال یک منجی می گردند که بتواند وضعیت اقتصادی جامعه را سامان بدهد.روحانیان معتقدند این منجی باید وزنه سیاسی سنگین و قدرتمندی باشد که با استفاده از تجربیات و نفوذ کلامش بتواند این مشکل را حل کند. آنها در شرایط کنونی، آقای هاشمی را مصداق چنین شخصی می دانند و معتقدند کسان دیگر، فاقد این توانایی و قدرت اند. این تحلیل الان در میان بخشی از روحانیان ما وجود دارد.

نکته دیگر این است که آقای هاشمی گفتند اگر احساس کنم مقام معظم رهبری مخالف آمدن من نیستند، کاندیدا می شوم. الان که آقای هاشمی به میدان آمده است، معنایش این است که مقام معظم رهبری مخالفتی با آمدن ایشان نداشته اند و این برای روحانیان نکته بسیار مهم و امیدوارکننده ای است؛ چرا که عدم مخالفت مقام معظم رهبری با حضور آقای هاشمی، می تواند منجر به حل شدن بسیاری از مشکلات کشور شود.

شرایط الان با سال 84 کاملاً متفاوت است. الان شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ما به گونه ای است که مردم مشتاقانه منتظر ریاست جمهوری آقای هاشمی اند و از آمدن ایشان به صحنه انتخابات، خوشحال اند. ما نمونه های این اشتیاق و شادی مردم را آشکارا در کوچه و خیابان شهر قم می بینیم. این وضع نشانه تفاوت شرایط امروز با شرایط سال 84 است. اما باید ببینیم که در روزهای آینده، قدرت تخریب ها چقدر است. بر روی این تخریب ها باید حساب باز کرد.

الان شرایط به گونه ای است که بسیاری از مردم و روحانیت از ورود آقای هاشمی به صحنه انتخابات خوشحالند. امیدوارم آقای هاشمی بتوانند مسیر حرکت انقلاب را هر چه بهتر به سمت اهداف انقلاب هدایت کنند.

ترمیم گسست دولت و روحانیت یکی از دلایل اصلی حمایت مرجعیت و روحانیت از ورود آقای هاشمی به عرصه انتخابات است. این روزها رابطه دولت آقای احمدی نژاد با حوزه و مرجعیت به صفر و حتی زیر صفر رسیده است.حتی آن روحانیانی که از احمدی نژاد حمایت می کردند، الان صریحاً او را تخطئه می کنند. در واقع می توان گفت که این روزها رابطه دولت با مرجعیت و روحانیت، منفی است و کار به تخاصم و نزاع و کشمکش رسیده است.

من احترام حاج آقای مصباح را همیشه حفظ کرده ام و الان هم احترام ایشان را حفظ می کنم. ولی نباید فراموش کنیم که مقام معظم رهبری، با حکمی پنج ساله، مجدداً اقای هاشمی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرده اند.

معنای این حکم، تایید آقای هاشمی از جانب بالاترین مقام کشور است. ما از این حکم خیلی چیزها را می توانیم بفهمیم اگر بخواهیم بفهمیم. اگر حب و بغض ها اجازه دهند، منصفانه می توانیم خیلی تاییدها را درک کنیم و خیلی از درشت‌گویی‌‌‌ها و سخنان ناروا را هم دریابیم.

ملاک ما در قبال آقای هاشمی، گفتار و عمل مقام معظم رهبری است نه اشخاص دیگر. با این حکمی که مقام معظم رهبری به آقای هاشمی داده اند، ما هاشمی رفسنجانی را مورد تایید رهبری می دانیم.  

منبع : عصر ایران

 

 

 
,
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: حجت الاسلام محسن غرویان , دولت , رهبری , روحانیت , قم , هاشمی رفسنجانی ,
:: بازدید از این مطلب : 4306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392

امام علي (ع) و حديث منزلت   
در سال نهم هجرت رسول خدا (ص) به «تبوک» لشکر کشيد، چون اين جريان طول مي کشيد، وانگهي آن حضرت تا مرزهاي شام از مرکز حکومت دور مي شدند. لذا لازم بود مردي توانا در مدينه جانشين آن حضرت شود تا مرکز حکومت کاملا در امان باشد، بدين جهت آن حضرت صلاح ديد که علي بن ابيطالب (ع) را در مدينه بگذارد.

پس از حرکت رسول الله (ص)، منافقين در شهر شايع کردند که رسول خدا نسبت به علي بن ابيطالب قهر کرده و بي مهر شده و به دليل او را با خود به جنگ نبُرد، اين سخن بر علي (ع گران آمد، لذا در راه تبوک خودش را به آن حضرت رسانيد و عرض کرد يا رسول الله (ص) مردم چنين شايع کرده اند؟ حضرت فرمود:

«أنت منّي بمنزلةِ هارونَ من موسي إلاّ انّه لانبيّ بعدي»

تو نسبت به من مانند هارون هستي نسبت به موسي مگر آنکه بعد از من پيامبري نيست، يعني: ماندن تو در مدينه براي آنست که: موسي وقتي که به ميقات پروردگار رفت برادرش هارون را در جاي خود گذاشت: «و قال موسي لا خيه هارون اخْلُفني في قومي و اَصْلِح و لاتتبّع سبيل المفسدين» . تو هم نسبت به من در جاي هارون هستي، فرق فقط آنست که هارون پيامبر هم بود ولي بعد از من پيامبري نخواهد آمد.

اين منقبت منحصر به فرد از دلائل خلافت اميرالمؤمنين (ع) مي باشد و فريقين در صحت آن اتفاق دارند.
(خاندان وحي، ص 253 - 266) - پايگاه مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران 0 www.whc.ir

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: امام علي و حديث منزلت ,
:: بازدید از این مطلب : 1710
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392

هشدار روزنامه رسالت : بیشتر نامزدهای اصولگرا توان رقابت با هاشمی را ندارند/آتش زیر خاکسترفتنه در حال سر برآوردن است 

انتخابات - رسالت در سرمقاله روز پنجشنبه اش نوشت:

1- نیروهای پراکنده فتنه سبز در حال مجتمع شدن هستند و آتش زیر خاکستر فتنه دوباره در حال سربرآوردن است.
2- تجربیات فتنه 88 فتنه گران را به مراتب کارآزموده تر از گذشته کرده و فتنه جدید به مراتب پیچیده تر است.
3- تجمعات و اردوکشی های خیابانی از پیش از انتخابات شروع شده و نمی توان حضور جماعتی در برابر وزارت کشور در روز ثبت نام را بدون سازماندهی و صرفا بر اثر محبت و علاقه به یک نامزد تلقی کرد.
4- فتنه گران با پیگیری گفتمان" سازش و همزیستی با جهان" پیوند مستقیمی بین توزیع ارزشهای سیاسی بین المللی و بازخوردهای داخلی انتخابات به وجود آورده اند.
اصولگرایان دارای یک نامزد گفتمانی که بتواند گفتمان" مقاومت و تدبیر برای پیشرفت" را نمایندگی کند نیستند. عده ای از نامزدهای مطرح آنها به لحاظ تیپولوژی، برنامه ها و شعارها امکان رقابت با آقای هاشمی را ندارند. آنهایی هم که این توانایی را دارند تا کنون نتوانسته اند پایگاه اجتماعی، کادر و برنامه های جاذب خود را به عرصه افکار عمومی برسانند.
5- برخی مشغول اثاث کشی به خیمه رقیب هستند .
6- خط تنش و ایجاد التهابی که جریان انحرافی دنبال می کند به طور مستقیم به تضعیف جایگاه اصولگرایان و تقویت جریان فتنه منجر شده است.
7- بی تدبیری ها و غفلت های اقتصادی که باعث فشارهای تورمی شده است به پای اصولگرایان نوشته شده است و افکار عمومی قدرت تفکیک بین جریان حامی دولت و اصولگرا را ندارد و یا به سختی می تواند این تفکیک را ایجاد نماید.
8- رقیب در انتخابات اخیر قصد دارد از چند تریبون همزمان استفاده کند. مثلا به جای 10 ساعت برنامه تلویزیونی چرا از 20 و یا 30 ساعت برنامه استفاده نکنند و حرفهای نا آشنای خود را به گوش مردم برسانند که اینجا ضرورت هوشیاری شورای نگهبان را بیشتر می کند.
9- تعدد نامزدهای اصولگرا و فضاسازی که روی اظهارات برخی در چند ماه گذشته صورت گرفته موجب نوعی گنگی و بلاتکلیفی در بدنه اصولگرایی شده است و هدف نهایی این است که موتور سازمان رأی اصولگرایان در انتخابات از تحرک بیفتد.
10- با توجه به احتمال زیاد کشیده شدن انتخابات به دور دوم این امکان به طور جدی مطرح است که حامیان دولت اگر نتوانند به دور دوم برسند تمام امکانات و منابع خود را در اختیار ستاد رقیب قرار دهند.
11- عدم جمع بندی اصولگرایان روی یک نامزد نهایی برای رقابت با گفتمان رقیب در برابر فشارها آنها را به مراتب ضربه پذیر می کند. بخصوص که برخی مستقل ها نیز چشم به سبد رای اصولگرایان دوخته اند.
12- از آنجا که منتخب ریاست جمهوری تاثیر مستقیمی روی شورا ها دارد این خطر برای اصولگرایان متصور است که هم در جبهه ریاست جمهوری و هم شوراها هزیمت شوند.
13- طرح شعار انتخابات آزاد و حضور مبدع آن در انتخابات با حمایت ، تشویق و تشجیع طراحان اصلی این شعار در خارج از مرزها در راستای تحقق شعار برقراری رابطه و سازش شکی باقی نمی گذارد که برنامه ویژه ای برای انتخابات آینده تدارک دیده شده است.
مآلا به نظر می رسد امروز نوبت ائتلاف حداکثری مجموعه نیروهای معتقد به انقلاب است.قاطبه مردم انقلابی به گفتمان انقلاب رای می دهند اما باید برای مردم تبیین شود که گفتمان انقلاب در دهه چهارم گفتمان" مقاومت وتدبیر برای پیشرفت "است و هر مسیری که می خواهد شعار زیبای پیشرفت و رفاه را از طریق سازش و همزیستی با جهان مطرح کند، کژراهه ای بیش نیست. کسانی که می خواهند این کژراهه را مقابل کشور باز کنند خیرخواه ملت نیستند. مردم نمی خواهند روند قهقرایی طی کنند. دهه 90 دهه رویش های انقلاب است. آنهایی که فکر می کنند تاریخ در آنها متوقف شده است می خواهند تاریخ را مثل خود پیر کنند این در حالی است که انقلاب و نظام اسلامی هنوز جوان است اما با این جوانی آنقدر تجربه دارد که آزمودن آن با تئوری های تکراری محکوم به شکست است.

/2727

 
 
 
 
 
 
 

نظرات

[8]

Europe بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۹:۱۰
 
۴۴۲
 
 
۱۲
 
پاسخ به این نظر

نتیجه حاکمیت اصولگرایان را در این 8 سال دیدیم. تو را به خدا اندکی به فکر ایران باشید.

 
"Iran, Islamic Republic of" حامی
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۹:۱۲
 
۴۱۸
 
 
۷
 
پاسخ به این نظر

بی تدبیری و غفلت های اقتصادی که باعث فشار تورمی شده به پای اصولگرایان نوشته شده است؟؟؟
مگر به پای کیست
حتما اصلاح طلبان داشتند از پشت پرده کشور را اداره میکردند و ما نمیدانستیم!!!
دولت امروز زاییده تفکر و جریان اصولگراییست
با مردم صادق باشید 
شعار پیشرفت و رفاه از طریق سازش و همزیستی مسالمت آمیز با دنیا چه اشکالی داره؟
کی گفته که ما باید همش با دنیا بجنگیم؟؟؟
خواهش میکنم چاپ کنین شاید صاحبان این تفکر بخونن و بتونن برای مردم جوابی داشته باشن

 
"Iran, Islamic Republic of" وحيد
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۹:۳۶
 
۲۹۶
 
 
۲
 
پاسخ به این نظر

شما اينقدر نگران مردم هستي يكبار از گراني هاي بي حساب و كتاب بنويس نه اينكه موقع انتخابات نگران اين باشي كه مردم به كژراهي نروند مطمئن باش مردم راه را بلدن اگه امثال شماها بذارين

 
"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۹:۵۴
 
۱۱۳
 
 
۲۴
 
پاسخ به این نظر

من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا. هردوتا شون کارنامه شون نقطه منفي داره. چرا مي خواهيد بگوييد جامعه يا اصولگراست يا اصلاح طلب يا انحرافي؟ اغلب مردم هيچکدوم از اينا نيستند

 
"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۱۰:۰
 
۲۷۲
 
 
۲
 
پاسخ به این نظر

بعد از 35 سال هنوزهم اصولگرایان در حال شعار دادن هستند. آقایان بهتر است عمل کنید. شرایط سیاسی و اقتصادی امروز زاییده شعارگرایی 8 سال گذشته اصولگرایان است.

 
"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۱۰:۱
 
۲۴۱
 
 
۱
 
پاسخ به این نظر

8سال و 4سال قبل شما هم همین حرفها را می زدیید

 
Australia بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۱۰:۱۷
 
۲۸۴
 
 
۳
 
پاسخ به این نظر

عجب! تا حالا که می گفتید فتنه تمام شد و با 9 دی پرونده اش بسته شد! حال شد آتش زیر خاکستر؟ آخه شما که به حرف خودتان هم اعتقاد ندارید چطور انتظار دارید مردم به شما اعتماد کنند؟

 
"Iran, Islamic Republic of" بدون نام
۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت - ۱۰:۱۹
 
۱۴۵
 
 
۱۱
 
پاسخ به این نظر

اگر فتنه ايي هم نباشد اونقدر بگيد كه بشه و بقول خودتان آتيش زير خاكستر را بيدار كنيد با اين فتنه ها هيچي عوض نميشه و فقط يك مشت جوان خام از بين ميروند 
آتيش بيار مع

 

 

به اميد  پيروزي سردار سازندگي

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات -تخريب آقاي هاشمي-ترس حريف ,
:: بازدید از این مطلب : 4179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392

انتخابات - فارس نوشت:

عضو ائتلاف پیشرفت انگیزه اصلاح‌طلبان برای حمایت از هاشمی را قابل تامل خواند و گفت: یا اصلاح طلبان عوض شده‌اند یا آقای هاشمی عوض شده است؛ دشمنان دیروز دوستان امروز شده‌اند.
غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز در نشستی با دانشجویان دانشگاه تبریز با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، تاکید کرد: مردم می‌توانند با شرکت پرشور خود در انتخابات به خلق حماسه سیاسی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: حضور اقشار مختلف مردم به عنوان حافظان اصلی نظام در انتخابات پیش رو ضروری است.

حدادعادل تصریح کرد: یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی این است که امروز مردم با اراده خود دولتمردان را انتخاب می‌کنند و خود تصمیم گیرنده سرنوشت کشورشان هستند، این استقلال، کلید حل همه مشکلات است و ما باید برای حفظ آن تلاش کنیم و به سایر کشورها اجازه دخالت در سرنوشت کشور خود را ندهیم.

انگیزه اصلاح‌طلبان از هاشمی تامل برانگیز است

وی در زمینه حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم نیز گفت: در این خصوص باید اعتراف کنم که اصلا احتمال اینکه ایشان در انتخابات ریاست جمهوری این دوره شرکت کنند را نمی‌دادم.

حدادعادل گفت: آقای هاشمی با توجه به شرایط فیزیکی آن هم در سن 80 سالگی در شرایطی هستند که بعید می‌دانستم ثبت‌نام کنند.

عضو ائتلاف پیشرفت انگیزه اصلاح‌طلبان برای حمایت از هاشمی را قابل تامل خواند و تصریح کرد: اینکه آقایان اطلاح‌طلب که در دوران خاتمی و مجلس ششم همواره مواضع تندی علیه آقای هاشمی می‌گرفتند امروز چگونه از وی حمایت می‌کنند برای من مهم بوده و جای سئوال دارد.

خاتمی با استفاده از انتقادات به هاشمی رئیس‌جمهور شد/ حالا چطور حمایت می‌کند

وی افزود: وجود گزارش‌ها و نوشته‌های اصلاح طلبان در روزنامه‌های دوران اصلاحات علیه آقای هاشمی و خانواده ایشان منتشر می‌شد نمونه بارز این حرکت اصلاح‌‌طلبان در انتقاد از وی است.

حدادعادل با بیان اینکه انتقادها به آقای هاشمی در جایی پیش رفت که آقای خاتمی از همین امر استفاده کرد و برای خود رای جمع کرد و شد رئیس‌جمهور.

یا اصلاح‌طلبان عوض شدند یا هاشمی

وی گفت: همین حرکت‌ها امروز برای همه سئوال ایجاد کرده است اینکه تا دیروز مخالف کسی باشی اما امروز یار و یاورش شوی تامل برانگیز است یا اصلاح ‌طلبان عوض شدند یا آقای هاشمی چرا که دشمنان دیروز دوستان امروز شده‌اند.

وی تصریح کرد: احتمالی که می‌شود در این خصوص داد این است شاید اصلاح طلبان با توسل به سابقه و شهرت آقای هاشمی می‌خواهند پیروز میدان شده و بگویند اصلاحات دوباره پیروز شد.

حدادعادل در ادامه با اشاره به وضعیت اصولگرایان معرفی کاندیدای واحد را مورد تاکید قرار داد و افزود: بر وحدت اصولگرایان تاکید دارم و در صورت معرفی کاندیدای واحد دیگر افراد این جبهه باید به صورت یک تیم وارد میدان شده و وی را حمایت کنند چرا که این امر اهمیت دو چندان در شرایط کنونی دارد.

عضو ائتلاف پیشرفت در ادامه مردم و کاندیداها را دعوت به رعایت قانون و پایبندی به آن کرد و گفت: اگر اصلاح‌طلبان اشتباهات خود را قبول کرده و به نظام و قانون پایبند باشند می‌توانند در انتخابات ما حضور داشته باشند.

/2727

 
 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم - اکبر هاشمی رفسنجانی ,
:: بازدید از این مطلب : 4623
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
دو شنبه 23 ارديبهشت 1392

روزنامه کیهان نوشت: اقدام دور از انتظار و غیرقانونی رئیس جمهور و برخی اعضای دولت در همراهی با مشایی برای ثبت‌نام انتخاباتی، موجب تعجب ناظران سیاسی و حقوقی شد.

این در حالی است که احمدی‌نژاد ظرف 8-7 ماه گذشته، با بهانه و بی‌بهانه مشغول تبلیغات غیرقانونی به نفع مشایی در همایش‌ها و سفرهاست و بعضاً این رفت‌وآمدها اصلاً برای رجل سیاسی ساختن از رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفته است.

به هر حال با این اوصاف به نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد نه فقط دیروز را مرخصی گرفته باشند بلکه 8-7 ماه است که به مرخصی رفته و البته یادشان هم رفته که مسئولیت‌های قانونی دارند. خروجی این موضوع نیز رهاشدگی مدیریت دولت به ویژه در زمینه چالش اقتصادی و مهار تورم بوده و به جای آن به وعده‌های پولی نظیر یارانه‌های 250 هزار تومانی تأکید شده است.

طبق اصل 115 قانون اساسی رئیس جمهور باید رجل سیاسی-مذهبی، مدیر و مدبر و دارای حسن سابقه و امانت و تقوا باشد؛ ویژگی‌هایی که با حداکثر ارفاق به آقای مشایی نیز شامل وی نمی‌شود و لو با مرخصی رفتن احمدی‌نژاد و گرفتن عکس‌های یادگاری در کنار وی.
 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: کیهان-احمدی نژاد- مرخصی رفته‌ ,
:: بازدید از این مطلب : 2793
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
دو شنبه 23 ارديبهشت 1392

افکار نیوز: وهابی سلفی سعودی در صفحه توییتر خود تهدید کرد که روزی مزار همسر دختر رسول اکرم (ص) نبش قبر کنند و امام زمان را از سرداب بیرون کشیده و ایشان را به قتل برسانند.

به گزارش النخیل، یک وهابی سعودی افراطی بعد از نبش قبر حجر بن عدی در صفحه توییتر خود آرزو کرد که روزی بتوانند قبر حضرت علی (ع) را نبش کنند!

عبدالله ترکی، وهابی سلفی سعودی در صفحه توییتر خود تهدید کرد که روزی مزار همسر دختر رسول اکرم (ص) نبش قبر کنند و امام زمان را از سرداب بیرون کشیده و ایشان را به 
قتل برسانند. وی متذکر شد که این یک تهدید نیست بلکه عهدی است که بسته شده است!

وی همچنین آرزو کرد که روزی بتوانند مزار مطهر حضرت زینب را نیز نبش قبر کنند.

 


وهابی های سلفی در اقدامی اهانت آمیز، حرم حجر بن عدی، صحابه رسول اکرم (ص) را نبش قبر کردند و پیکر او را که بعد از گذشت ۱۴۰۰سال سالم مانده بود، به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

 

مرگ بر وهابيت مزدور انگليسي هاوامريكايي ها
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: وهابيت-كفر-جهنم ,
:: بازدید از این مطلب : 1958
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
دو شنبه 23 ارديبهشت 1392
جاوا؛
نرم افزار ره نما در ترددهاي درون شهري كمك زيادي به شما خواهد كرد.
 در نرم افزار ره نما علاوه بر نقشه تهران مجموعه جامع اطلاعاتي از معابر، ميادين و اماکن عمومي نظير بيمارستان ها، پارک ها، پمپ بنزين ها و... ( بيش از 40 نوع مکان عمومي) وجود دارد و سعي شده تا با فراهم آوردن امکانات و خدمات ويژه اي نظير مشخص نمودن مکان حضور فرد بر روي نقشه توسط GPS ، جستجو بر روي اطلاعات ، تعريف مکان جديد توسط کاربر اغلب نيازهاي ضروري در اياب و ذهاب شهروندان و مسافران تهراني مرتفع گردد.


 

مشخصات فنی :

نمايش نقشه با 4 درجه بزرگنمايي بصورت رستري

قابليت نمايش مختصات جغرافيايي (طول و عرض جغرافيايي) بر روي نقشه

قابليت اتصال به GPS داخلي گوشي و نمايش موقعيت مکاني

نمايش POI هاي روي نقشه بصورت لايه اي و انتخابي

جستجوي POI ها بر روي نقشه

نمايش اطلاعات POI انتخابي بر روي نقشه

امکان جستجوي معابر ، ميادين و اماکن عمومي بر روي نقشه

قابليت نمايش اطلاعات مکان انتخاب شده بر روي نقشه

قابليت تعريف مکان جديد بر روي نقشه توسط کاربر و ارسال اطلاعات آن از طريق SMS

قابليت ويرايش و اصلاح مکان موجود بر روي نقشه و ارسال اطلاعات آن آن از طريق SMS

قابليت تنظيم سرعت پيمايش نقشه

 

بانک اطلاعاتی همراه نرم افزار برای شهر تهران :

مراکز درمانی ( بیمارستانها ، داروخانه ها ، آزمایشگاه ها ، درمانگاه ها )

سازمان ها و ادارات ( ادارات دولتی ، شهرداری ها ، مراکز پست ، سفارتخانه ها ، بانکها ، آتش نشانی ها ، مترو ، مراکز مخابرات )

هتلها و تعمیرگاه ها و پارکینگها

پمپ بنزینها و پایانه ها

مراکز فرهنگی ( سینما و تئاترها ، کتابخانه ها ، فرهنگسرا ها و موزه ها )

مراکز تفریحی ( پارکها و پارکهای جنگلی ، استادیومها و باشگاه های ورزشی ، شهربازی ها )

مراکز دینی ( امام زاده ها ، مساجد ، حسینیه ها و کلیساها )

مراکز آموزشی ( دانشگاه ها ، خوابگاه های دانشجویی ، مدارس ، آموزشگاه ها )

مراکز انتظامی ( کلانتری ها و مراکز راهنمایی رانندگی )


 

 

براي دانلود با حجم فايل : 36.7 مگابایت اينجا را كليك كنيد.

 
مطالب مرتبط :
 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , نرم افزار , جاوا , نقشه , تهران , گوشي , دريچه ,
:: بازدید از این مطلب : 1333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

   بیانیه هاشمی رفسنجانی برای ورود به انتخابات/ آبرویم را برای اسلام، انقلاب و مردم به دست می‌گیرم 

انتخابات - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه​ای دلایلش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این بیانیه آمده است: خود را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در معرض رأی و نظر شما قرار می‌دهم تا در این برهه حساس از تاریح کشور که مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ادلّه‌ای که بر شما مخفی نیست، زمینه تأثیر تهدیدها و تحریم‌های خارجی را هموار کرده است، یک بار دیگر به وظیفه و تکلیف انقلابی و تاریخی خویش عمل کرده باشم و نیز با ایجاد رقابتی سالم و مؤثر، شرایط تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مورد تأکید رهبری معظم انقلاب فراهم آید.
متن کامل بیانیه حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم فهیم، وفادار و قدرشناس ایران اسلامی
پس از گذشت ماه​ها رایزنی با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و به پاس قدردانی و احترام به توصیه‌های ضمنی یا مستقیم برخی مراجع عالی‌قدر و یا درخواست فضلا، علمای حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، دانشگاهیان، دانشجویان، صنعتگران، تولیدکنندگان، کارگران، کشاورزان، نویسندگان، هنرمندان، ورزشکاران، صنوف مختلف، احزاب، گروه‌های متعدد و به‌ویژه خانواده‌های مکرم شهدا، ایثارگران و با ایمان کامل به نقش بی‌بدیل آحاد مردم خون​گرم و صمیمی در تعیین سرنوشت کشور، خود را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در معرض رأی و نظر شما قرار می‌دهم تا در این برهه حساس از تاریح کشور که مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ادلّه‌ای که بر شما مخفی نیست، زمینه تأثیر تهدیدها و تحریم‌های خارجی را هموار کرده است، یک بار دیگر به وظیفه و تکلیف انقلابی و تاریخی خویش عمل کرده باشم و نیز با ایجاد رقابتی سالم و مؤثر، شرایط تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مورد تأکید رهبری معظم انقلاب فراهم آید.
عزم پاسخ قاطع به ادعاهای کذب و القای ناکارآمدی نظام اسلامی، ضرورت ایجاد اتحاد، اعتماد و قابلیت جمع کردن همه سلایق و طیف‌های داخل خانواده نظام و انقلاب اسلامی و مدیران دلسوز و با تجربه کشور را می‌طلبد که بعضاً به دلیل برخوردهای تنگ‌نظرانه و افراطی، در حال حاضر، کم‌کار، منزوی یا خانه‌نشین شده‌‌اند، ایجاد اعتدال و استفاده از همه قابلیت‌های مدیران مجرب از طیف‌های مختلف، مرا نیز مانند سایر دلسوزان نظام بر آن داشت تا با توجه به شرایط داخلی و تهدیدات و تحریم‌های خارجی، برای رفع تدریجی معضلات و مشکلات عدیده کشور، به مدد شما مردم وفادار، پا به عرصه خدمتگزاری بگذارم تا انشاءالله، دست در دست هم دهیم به مهر- میهن خویش را کنیم آباد.
برای اینجانب، اعتلای ایران اسلامی و تقویت مکتب اهل بیت(ع) بسیار مهمتر از آن است که برای انجام وظیفه و تکلیف خویش به تعریف و تمجید اختلاف‌برانگیز دشمنان دانا و تهدید، تحدید، بداخلاقی و تخریب دوستان نادان توجه نمایم، آن‌گونه که یک سرباز در دفاع از آرمان‌هایش، جانش را در طبق اخلاص می‌نهد، من نیز آبرو و اعتبارم را که در طول نیم قرن گذشته از انقلاب اسلامی و مردم گرفته‌ام برای اسلام، انقلاب و مردم و اعتلای میهن به دست می‌گیرم و با تأکید بر اعتدال علوی که چپ و راست، افراط و تفریط را ضلالت و گمراهی می‌داند، پا به میدانی ‌گذارم که قبلاً در سالهای پس از جنگ 8 ساله حزب بعث علیه ایران که نتیجه آن ویرانی 5 استان کشور و نابودی زیرساخت‌ها و امکانات بود، تجربه کرده بودم. سالهایی که به دلیل وجود همدلی، اتحاد و اعتماد در جامعه و به کمک شما مردم فهیم و قدرشناس، به تدریج رکود اقتصادی، دلسردی‌های اجتماعی، ویرانی‌های زیرساخت‌ها و تولید، کسر بودجه، بیکاری و مشکل کسب و کار، از کشور رخت بربست و ایران عزیز به دست شما مردم و استفاده از مدیران لایق، دلسوز و معتدل از همه طیف‌ها و سلایق سیاسی، به رشد و بالندگی رسید و در عرصه بین‌المللی و سیاست خارجی نیز، با تنش‌زدایی، ایجاد تعامل و گفتگوهای سازنده و شفاف براساس احترام و حفظ عزت و کرامت، حقانیت سیاسی کشور را هم به اثبات رساندیم.
اکنون، با توکل بر خدا و با حضور شما مردم در انتخابات، مطمئنم، فصلی تازه و سرشار از امید در تاریخ معاصر ایران با خلق حماسه رقم خواهد خورد که همه ایرانیان با قومیت‌ها، زبان‌ها، مذاهب و ادیان و حتی سلایق مختلف سیاسی، برای سربلندی خود، میهن عزیز و نسل‌های آینده، تلاش خواهند کرد. انشاءالله
/حماسه سياسي با هاشمي رفسنجاني

 
 

يا علي مدد

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم - اکبر هاشمی رفسنجانی ,
:: بازدید از این مطلب : 4293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , روزنامه هاي كثير الانتشار , ,
:: برچسب‌ها: حماسه سياسي-هاشمي ,
:: بازدید از این مطلب : 6074
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

 


 

زندگانی امام باقر علیه السلام

برگی از فضائل شكافنده علوم

در سال 57 هجری در شهر مدینه ستاره ای دیگر از ستارگان آسمان امامت و ولایت بدرخشید و با نور خود، عالم را منور نمود.

 


 


در سال 57 هجری در شهر مدینه ستاره ای دیگر از ستارگان آسمان امامت و ولایت بدرخشید و با نور خود، عالم را منور نمود. نام او «محمد» و كنیه اش «ابوجعفر» بود كه بعدها به «باقر» ملقب گشت. پدرش امام زین العابدین پیشوای چهارم شیعیان و مادرش «ام عبدالله.» دختر امام حسن مجتبی بودند، از این جهت هم از نظر پدر و هم از نظر مادر فاطمی و علوی بوده است. آن حضرت در سال 94 بعد از فوت پدر گرامی اش عهده دار مقام امامت و زعامت شیعیان جهان شد و در سال 114 هجری در شهر مدینه رحلت نمود و در قبرستان بقیع در كنار قبر پدر و جدش به خاك سپرده شد. (1)
دوران پرفروغ امامت آن حضرت با برخی از خلفای بنی امیه مقارن بود كه عبارتند از:
1 - ولید بن عبدالملك (86 - 96)
2 - سلیمان بن عبدالملك (96 - 99)
3 - عمر بن عبدالعزیز (99 - 101)
4 - یزید بن عبدالملك (101 - 105)
5 - هشام بن عبدالملك (105 - 125)
این دوران گرچه با ظلم و فساد و خوشگذرانی و هوسرانی دستگاه خلافت بنی امیه همراه بود و امام علیه السلام در شرائط سخت و دشواری به تبلیغ احكام و مبانی اعتقادی اسلام می پرداخت، ولی نسبت به دوران زندگی دیگر ائمه علیهم السلام وضعیتی نسبتا آرام داشت. در آغاز امامت آن حضرت كه با حكمرانی ولید بن عبدالملك مقارن بود، دستگاه خلافت بنی امیه در صدد كشورگشایی و گسترش قلمرو حكومت خود بود، از این رو جامعه اسلامی در داخل با فشارهای سیاسی كمتری همراه بود، همچنین «سلیمان.» برادر «ولید» در مدت كوتاه خلافت خود درهای زندانهای عراق را گشود و تمام زندانیان بی گناه را كه «حجاج بن یوسف.» در بند كشیده بود، آزاد ساخت، و بعد از این دو «عمر بن عبدالعزیز» در زمان خلافتش خدمات زیادی را انجام داد، از جمله خدمات او عبارتند از: مبارزه با تبعیض و فساد (2) ، ممنوع كردن سب علی علیه السلام كه از زمان معاویه - لعنة الله علیه - رواج پیدا كرده بود، (3) و برگرداندن فدك به خاندان اهل بیت علیهم السلام (4) . امام باقرعلیه السلام از این موقعیت نهایت استفاده را برد و زیربنای یك جنبش عظیم علمی و فكری را پایه گذاری نمود كه بعد از ایشان در زمان امامت امام صادق علیه السلام به تكامل رسید.

شخصیتی بی نظیر
ائمه معصومین علیهم السلام در قله های رفیع فضیلت و كمال چنان می درخشیدند كه در طول قرنها چشمان تمام بشریت را خیره كرده اند، از این رو دوست و دشمن با دیدن این كمالات و فضائل نسبت به آنان سرتعظیم فرود آورده اند و لب به تحسین گشوده اند كه با مراجعه به كتب مورخین و سیره نویسان اعم از شیعه و سنی، اعتراف به عظمت آن بزرگواران به وضوح مشهود است. امام باقرعلیه السلام نیز چنان عظمت معنوی خیره كننده ای داشتند كه دانشمندان دیگر مذاهب را به تحسین وادار كرده است، از جمله ذهبی و صفدی از دانشمندان بنام اهل تسنن می نویسند: «وكان احد من جمع العلم والفقه والدیانة والثقة والسؤدد وكان یصلح للخلافة (5) ؛ [امام باقرعلیه السلام] از كسانی است كه بین علم، فقه، دیانت، وثاقت و متانت جمع كرده و برای خلافت اهلیت داشته است..»

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: باقر العلوم-دانش- ,
:: بازدید از این مطلب : 2075
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: ولادت -امام محمد باقر ,
:: بازدید از این مطلب : 1597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

 

دانلود نرم افزار شعر

دانلود نرم افزار چهارده آئينه: در مدايح و مراثي چهارده معصوم عليهم‌السلام قسمت مربوط به امام محمد باقر عليه السلام

دانلود رایگان نرم افزار چهارده آئينه: در مدايح و مراثي چهارده معصوم عليهم‌السلام قسمت مربوط به امام محمد باقر عليه السلام:سایت جامع تبلیغ این بار نرم افزار چهارده آئينه: در مدايح و مراثي چهارده معصوم عليهم‌السلام قسمت مربوط به امام محمد باقر عليه السلام را برای دانلود شما آماده کرده است .برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.با تشکر از سایت قائمیه اصفهان

 

عناوين اصلي كتاب شامل:
امام باقر؛ باقرالعلوم؛ پنجم ولي؛ امام باقر ولي پنجم؛ نور باهر؛ كاشف اسرار؛ ميلاد امام باقر؛ مخزن غيب‌؛ دست تهي؛ كاشف اسرار؛ مظهر حسن حق؛ محبوب سرمد؛ معدن علم‌؛ تحت لوا؛ سرچشمه آه‌؛ كربلاي مدينه؛ خودم ديدم‌؛ آيت رحمان
 
 
مشخصات کتاب :
 
پديد آورنده: محمد خرم‌فر
شماره: 6342
 

دانلود نرم افزار :

جاوا آندروید   جاوا آندروید

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: امام محمد باقر عليه السلام ,
:: بازدید از این مطلب : 4062
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392

 

1- چه بسا شخص حريص بر امري از امور دنيا ، که بدان دست يافته و باعث نافرجامي و بدبختي او گرديده است ، و چه بسا کسي که براي امري از امور آخرت کراهت داشته و بدان رسيده ، ولي به وسيله آن سعادتمند گرديده است .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (166)

2- تو را به پنج چيز سفارش مي کنم : اگر مورد ستم واقع شدي ستم مکن ، اگر به تو خيانت کردند خيانت مکن ، اگر تکذيبت کردند خشمگين مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بيتابي مکن .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (167)

3- سخن نيک را از هر کسي ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گيريد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (170)

4- چيزي با چيزي نياميخته است که بهتر از حلم با علم باشد .
 بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص(172)

5- نهايت کمال ، فهم در دين و صبر بر مصيبت ، و اندازه گيري در خرج زندگاني است .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص(172)

6- سه چيز از خصلتهاي نيک دنيا و آخرت است : از کسي که به تو ستم کرده است گذشت کني ، به کسي که از تو بريده است بپيوندي ، و هنگامي که با تو به نداني رفتار شود ، بردباري کني .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

7- خداوند دوست ندارد که مردم در خواهش از يکديگر اصرار ورزند ، ولي اصرار در خواهش از خودش را دوست دارد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

8- دانشمندي که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

9- هيچ بنده اي عالم نيست ، مگر اينکه نسبت به بالا دست خود ، حسادت نورزد ، و زيردست خود را خوار نشمارد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (173)

10- هر که خوش نيت باشد ، روزي اش افزايش مي يابد .
 بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (175)

11- هر کس با خانواده اش خوشرفتار باشد ، بر عمرش افزوده مي گردد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (175)

12- از سستي و بي قراري بپرهيز ، که اين دو ، کليد هر بدي مي باشند ، کسي که سستي کند ، حقي را ادا نکند ، و کسي که بي قرار شود ، بر حق صبر نکند .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (175)

13- پيوند با خويشان ، عملها را پاکيزه مي نمايد ، اموال را افزايش مي دهد ، بلا را دور مي کند ، حسا آخرت را آسان مي نمايد ، و مرگ را به تاخير مي اندازد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 71، ص (111)

14- بهترين چيزي را که دوست داريد درباره شما بگويند ، درباره مردم بگوييد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 65، ص (152)

15- خداوند بنده مؤمنش را با بلا مورد لطف قرار مي دهد ، چنانکه سفر کرده اي براي خانواده خود هديه مي فرستد ، و او را از دنيا پرهيز مي دهد ، چنانکه طبيب مريض را پرهيز مي دهد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (180)

16- بر شما باد به پرهيزکاري و کوشش و راستگويي ، و پرداخت امانت به کسي که شما را بر آن امين دانسته است ، چه آن شخص ، نيک باشد يا بد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (179)

17- غيبت آن است که درباره برادرت چيزي را بگويي که خداوند بر او پوشيده و مستور داشته است . و بهتان آن است که عيبي را که در برادرت نيست ، به او ببندي .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (178)

18- خداوند ، دشنام گوي بي آبرو را دشمن دارد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (176)

19- تواضع ، راضي بودن به نشستن در جايي است که کمتر از شانش باشد ، و اينکه به هر کس رسيدي سلام کني ، و جدال را هر چند حق با تو باشد ، ترک کني .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (176)

20- برترين عبادت ، پاکي شکم و پاکدامني است .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (176)

21- خداوند در روز قيامت در حساب بندگانش ، به اندازه عقلي که در دنيا به آنها داده است ، دقت و باريک بيني مي کند .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 7 ، ص (267)

22- آن که از شما به ديگري علم بياموزد ، پاداش او ( نزد خداي تعالي ) به مقدار پاداش دانشجوست ، و از او هم بيشتر مي باشد .
کافي ، ج 1 ، ص (35)

23- هر که علم و دانش را جويد براي آنکه به علما فخر فروشي کند ، يا با نابخردان بستيزد ، و يا مردم را متوجه خود نمايد ، بايد آتش را جاي نشستن خود گيرد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، 2 ، ص (38)

24- خداوند عزوجل کسي را که در ميان جمع ، بدون ناسزاگويي شوخي کند ، دوست دارد .
کافي ، ج 2 ، ص (663)

25- سه خصلت است که دارنده اش نمي ميرد تا عاقبت شوم آن را ببيند : ستمکاري ، ازخويشان بريدن ، و قسم دروغ که نبرد با خداست .
کافي ، ج 75، ص (174)

26- به خدا سوگند هيچ بنده اي در دعا ، پافشاري و اصرار به درگاه خداي عزوجل نکند ، جز اينکه حاجتش را بر آورد .
کافي ، ج 2 ، ص (475)

27- خداوند عزوجل از ميان بندگان مؤمنش آن بنده اي را دوست دارد که بسيار دعا کند ، پس بر شما باد دعا در هنگام سحر تا طلوع آفتاب ، زيرا آن ، ساعتي است که درهاي آسمان در آن هنگام باز گردد و روزيها در آن تقسيم گردد و حاجتهاي بزرگ بر آورده شود .
کافي ، ج 2 ، ص (478)

28- دعاي انسان پشت سر برادر ديني اش ، نزديکترين و سريعترين دعا به اجابت است .
کافي ، ج 2 ، ص (507)

29- هر چشمي روز قيامت گريان است ، جز سه چشم : چشمي که در راه خدا شب را بيدار باشد ، چشمي که از ترس خدا گريان شود ، و چشمي که از محرمات الهي و گناهان بسته شود .
کافي ، ج 2 ، ص (80)

30- شخص حريص به دنيا مانند کرم ابريشم است که هر چه بيشتر ابريشم به دور خود مي تند ، راه بيرون شدنش را دورتر و مشکل تر مي کند ، تا اينکه از غم و اندوه بميرد .
کافي ، ج 2 ، ص (316)

31- چه بسيار خوب است نيکي ها پس از بدي ها ، و چه بسيار بد است بدي ها پس از نيکي ها .
کافي ، ج 2 ، ص (458)

32- چون مؤمن با مؤمني دست دهد ، پاک و بي گناه از يکديگر جدا مي شوند .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 73، ص (20)

33- از دشمني بپرهيزيد ، زيرا فکر را مشغول کرده و مايه نفاق مي گردد .
 بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 2 ، ص (301)

34- هيچ قطره اي نزد خداوند ، محبوبتر از قطره اشکي که در تاريکي شب از ترس خدا و براي او ريخته شود ، نيست .
کافي ، ج 2 ، ص (482)

35- هر که بر خدا توکل کند ، مغلوب نمي شود ، و هر که از گناه به خدا پناه برد ، شکست نمي خورد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 68، ص (151)

36- افزايش نعمت از جانب خداوند قطع نمي شود ، مگر اينکه شکر از جانب بندگان قطع گردد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 68، ص (54)

37- خداوند دنيا را به دوست و دشمن خود مي دهد ، اما دينش را فقط به دوست خود مي بخشد .
 بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 2 ، ص (215)

38- مؤمن برادر مؤمن است ، او را دشنام نمي دهد ، از او دريغ نمي کند ، و به او گمان بد نمي برد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (176)

39- هيچ کس از گناهان سالم نمي ماند ، مگر اينکه زبانش را نگه دارد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (178)

40- سه چيز پشت انسان را مي شکند : مردي که عمل خويش را زياد شمارد ، گناهانش را فراموش کند ، و به راي خويش ، خوشنود باشد .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 69، ص (314)

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حديث-امام محمد باقر ,
:: بازدید از این مطلب : 1042
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
یک شنبه 22 ارديبهشت 1392


واکنش طنز و جدی کیهان به مرخصی گرفتن احمدی​ن‍ژاد برای همراهی با مشایی 

انتخابات - روزنامه کیهان در ستون طنز خود نوشت:

گفت: مگر رئیس جمهور نباید بیشتر از همه قانون را رعایت کند؟ پس چرا همراه مشایی برای ثبت نام به وزارت کشور رفته و آشکارا برای کاندیداتوری او تبلیغ کرده است؟!
گفتم: ولی احمدی‌نژاد در پاسخ به همین سؤال گفته است «امروز مرخصی گرفته‌ام»!
گفت: یعنی دیروز، رئیس جمهور نبوده است؟!
گفتم: خواسته است بگوید قانون بی‌قانون! اصلا ایشان چند ماه است که برای تبلیغ مشایی در استان‌ها مرخصی گرفته و امور مردم را رها کرده است.
گفت: امان از چرب و شیرین دنیا که زیر دندان بعضی‌ها چه مزه‌ای کرده است!
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی از راه رسید و به همسرش گفت غذا را بیاور که خیلی گرسنه‌ام، همسرش دیگ غذا را سر‌سفره آورد و طرف می‌خورد وغر می‌زد. همسرش پرسید؛ غذا شور و بی‌مزه است؟! گفت؛ نه! پرسید؛ پس چرا غر می‌زنی؟ گفت؛ نفرات زیاد است! همسرش گفت؛ فقط من هستم و تو هستی و دیگ غذا و طرف گفت؛ بهتر آن بود که من باشم و دیگ!

این روزنامه در خبر دیگری نوشت:

احمدی‌نژاد ظرف 8-7 ماه گذشته، با بهانه و بی‌بهانه مشغول تبلیغات غیرقانونی به نفع مشایی در همایش‌ها و سفرهاست و بعضاً این رفت‌وآمدها اصلاً برای رجل سیاسی ساختن از رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفته است.
به عنوان مثال چند سفر استانی ماه‌های اخیر احمدی‌نژاد عملاً به مراسم پرچم‌گردانی میان وی و مشایی در انظار استقبال‌کنندگان کم شمار تبدیل شده است. آنچه در این میان قابل تأمل است اینکه مردم رشید شهرهای مختلف (از جمله اصفهان، تبریز، رشت و...) نیز با درک همین مطلب، به سفرهای منحرف شده از هدف اصلی سفرهای استانی بی‌رغبت شده و کمترین استقبال را نشان داده‌اند که تصاویر منتشره از ورزشگاه‌های محل استقبال، سند این ادعاست. به همین دلیل هم طراحان این سفرهای تبلیغاتی غیرقانونی مجبور شدند محل مراسم استقبال را از ورزشگاه‌هایی که گنجایش 150-100 هزار نفر جمعیت را دارند به چهار راه‌ها و میادین مرکز کوچک شهر در ارومیه و ساری انتقال دهند تا بدین ترتیب هم از ازدحام طبیعی میادین مرکزی شهر در روزهای عادی بهره ببرند و هم تصاویر خالی بودن استادیوم‌ها را باز تولید نکنند. به هر حال با این اوصاف به نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد نه فقط دیروز را مرخصی گرفته باشند بلکه 8-7 ماه است که به مرخصی رفته و البته یادشان هم رفته که مسئولیت‌های قانونی دارند. خروجی این موضوع نیز رهاشدگی مدیریت دولت به ویژه در زمینه چالش اقتصادی و مهار تورم بوده و به جای آن به وعده‌های پولی نظیر یارانه‌های 250 هزار تومانی تأکید شده است.
طبق اصل 115 قانون اساسی رئیس جمهور باید رجل سیاسی-مذهبی، مدیر و مدبر و دارای حسن سابقه و امانت و تقوا باشد؛ ویژگی‌هایی که با حداکثر ارفاق به آقای مشایی نیز شامل وی نمی‌شود و لو با مرخصی رفتن احمدی‌نژاد و گرفتن عکس‌های یادگاری در کنار وی.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: مرخصی گرفتن احمدی​ن‍ژاد برای همراهی با مشایی ,
:: بازدید از این مطلب : 4194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 21 ارديبهشت 1392


کاریکاتور/ تنور انتخابات! 

کاریکاتور - با پایان یافتن مهلت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری و ثبت نام دو چهره سرشناس تنور انتخابات داغ شد.

طرح از نعیم تدین

 
شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: سرگرمي وطنز , اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم - اکبر هاشمی رفسنجانی - اسفندیار رحیم مشایی ,
:: بازدید از این مطلب : 1907
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 20 ارديبهشت 1392

اگر بخواهيد ارزش‌هاي يك درخت را برشماريد چه مي‌گوييد؟ شايد از جذب دي اكسيد كربن و توليد اكسيژن سخن بگوييد اما ديگر چه؟ اگر خيلي ساده نگاه كنيد، احتمالا به توليد چوب و محصولات چوبي هم فكر خواهيد كرد؛ و ديگر؟ درخت كارخانه‌اي شگفت‌انگيز است. فعاليت‌هاي درخت، به تنهايي يا به عنوان عضوي از يك جنگل چنان متنوع است كه مي‌توان آن را به مجموعه‌اي از كارخانه‌هاي گوناگون تشبيه كرد. كنترل و افزايش كيفيت هوا، توليد، تثبيت و حفاظت خاك‌هاي حاصلخيز، حفاظت و كاهش مصرف انرژي، افزايش سطح زندگي انسان‌ها و... همه و همه بر دوش اين كارخانه‌هاي قد بلند و سرسبز سنگيني مي‌كند. 

 

هر كارخانه با حساب سود و زيان ارزيابي مي‌شود. سرمايه‌گذاري براي ساخت يك كارخانه وقتي توجيه دارد كه پس از مدت معيني سود مالي به بار آورد. آيا درختان هم چنين هستند يا اينكه بايد به آنان مانند بعضي فعاليت‌هاي عام‌المنفعه و غير تجاري نگاه كرد كه سود مالي ندارند؟ اقتصاددانان محيط زيست اين پرسش را از راه‌هاي گوناگون بررسي مي‌كنند. اما در هر حال كاري كه بايد انجام گيرد اين است كه تمام هزينه‌هاي نگهداري يك درخت و همه يا بيشتر منافع آن را بايد بتوان برشمرد و براي هركدام ارزش عددي (ريالي) تعيين كرد و در نهايت هزينه‌ها را از سود‌ها كم كرد تا بالاخره معلوم شود هر درخت در طول زندگي‌اش چه مقدار ارزش توليد كرده است. البته درخت‌ها بر اساس جنس، گونه، زيستگاه، سن تقريبي و موارد ديگر، در توليد و هزينه‌هايشان تفاوت‌هايي با هم دارند اما ما در اين نوشته، يك نمونه رايج را در نظر مي‌گيريم؛ يك درخت سالم و تناور را كه حدود ۳۰ سال از عمر آن مي‌گذرد. 

 

  همه جا، همه وقت؛ از شهر تا جنگل‌های طبيعی

درخت مورد نظر ما در فرآيند فتوسنتز، فعاليت منحصر به فردي انجام مي‌دهد كه انسان‌ها تقريبا از انجام آن عاجز هستند. هر هكتار درخت پهن برگ، سالانه در حدود ۱۲۸۰۰ تن اكسيژن سالم توليد مي‌كند و تقريبا دو برابر آن CO۲ (دي اكسيد كربن) جذب مي‌كند. ارزش اكسيژن براي همه ما معلوم است؛ بدون آن نمي‌توانيم زنده بمانيم. اما جذب و محو كردن CO۲ چه ارزشي دارد؟ اين مولكول نسبتا ساده قرن‌هاست در لايه‌هاي بالايي جو زمين انباشته شده و به عنوان مهم‌ترين عامل گلخانه‌اي باعث گرمايش جهاني مي‌شود. با گرم شدن كره زمين، بخش بزرگي از يخ‌هاي قطبي كه بزرگ‌ترين منابع آب شيرين در زمين هستند، ذوب و به دريا‌ها و اقيانوس‌ها سرازير مي‌شوند؛ يعني به آب شور تبديل مي‌شوند كه براي ما انسان‌ها ارزش حيات بخشي ندارد. 

البته درختان از راه ديگري هم براي تامين آب شرب ما فعاليت مي‌كنند. درختاني كه در حوزه آبريز قرار دارند، يكي از بهترين و كم هزينه‌ترين روش‌ها را براي فيلتراسيون و بالا بردن كيفيت آب آشاميدني به كار مي‌برند. خاك مناطق جنگلي بر اثر فعاليت درختان ـ به‌خصوص ريشه آنها ـ اسفنج‌مانند است و سرعت آب را كاهش مي‌دهد. سرعت كم آب زيرزميني (و حتي سطحي) به ريشه‌هاي درخت اجازه مي‌دهد كه آلاينده‌هاي موجود در آب مانند نيترات‌ها و فسفات‌ها را تقريبا به طور كامل جذب كنند. اين كار فيلتراسيون آب خوانده مي‌شود و يكي از پرهزينه‌ترين فرآيندهاي تصفيه آب در تصفيه‌خانه‌هاست. به شيوه‌اي كم و بيش يكسان، برگ درختان هم به تصفيه و افزايش كيفيت هوا كمك مي‌كنند. برگ درختان، گازهايي مانند دي اكسيد گوگرد (SO۲) و اكسيد‌هاي نيتروژن (NOx) را به راحتي جذب مي‌كنند. اين گازها در احتراق موتور خودروها و همچنين وسايل گرم‌كننده خانه‌ها و ادارات توليد مي‌شوند. برگ درختان حتي ذرات غبار ريز (آنهايي كه تقريبا ده ميكرون اندازه دارند) را جذب مي‌كنند. اين ذرات به طور مشخص حاصل فعاليت افراد سيگاري است.

 البته ذرات بزرگ‌تر غبار هم به دام برگ درخت مي‌افتند؛ اما اين جذب بلاي جان برگ‌ها مي‌شود و درخت را به پاييز زودرس مبتلا مي‌كند كه مرگ دردناكي براي درخت است. 

درختان علاوه بر اينكه مي‌توانند آلودگي‌ها را از آب و خاك و هوا جذب كنند، نقش مهمي در نگهداري از خاك‌ها دارند. ريشه‌هاي يك درخت ـ يا تقريبا هر گياه ديگر ـ ذره‌هاي خاك را كنار هم نگه مي‌دارد و علاوه بر آن با كاستن از سرعت آب‌هاي سطحي، جلوي شسته شدن خاك را مي‌گيرد و به اين ترتيب، يكي از حياتي‌ترين مواد موجود در كره زمين را كه توليدش از توان انسان‌ها خارج است (خاك)، براي ما نگهداري مي‌كند.

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: كشاورزي , ,
:: برچسب‌ها: نقش درخت پاكيزگي هوا-ارزش تجاري ,
:: بازدید از این مطلب : 1864
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 20 ارديبهشت 1392

 

خروسها چطوروقت سحر را درست پيش بيني ميکنند؟


خروسها، مانند بقيه جانوران يا بهتر بگوييم همه جانداران داراي يك سيستم زمانسنجي زيستي هستند كه چرخههاي روزانه، ماهانه و سالانه را در بدن آنها تنظيم ميكند. آوازخواني در خروس نيز مانند بقيه پرندگان تابع چرخههاي روزانه است كه در اصطلاح به آن Circadian Rhythms، ميگوييم. به عبارت ديگر ساعت دروني مغز خروس جوري تنظيم شده است كه كمي پيش از دميدن سپيده صبح، زنگ ميزند و در آن زمان است كه خروس مشغول خواندن ميشود. جالب است بدانيد كه اگر ساعت زيستي يك خروس كه در همسايگي چند خروس ديگر زندگي ميكند، زودتر زنگ بزند، ميتواند كل خروسهاي همسايه را به خواندن تحريك كند! تنظيم كننده اصلي چرخههاي روزانه خواندن در خروسها، طول روز و اختلاف ميان نور روز و تاريكي شب است. به همين دليل، نورهاي مصنوعي مانند چراغهايي كه تا صبح روشن ميمانند، مانند پروژكتورها، تنظيم ساعت دروني جانوراني مانند خروس را برهم ميزند. به همين دليل است كه برخي خروسهاي بيمحل، در ساعتهايي غير از صبح شروع به خواندن ميكنند!

دليل اينكه چرا خروس بايد آمدن صبح را كمي پيش از طلوع آفتاب درك كند، اين است كه اين كار، زمان شروع شكار حشرات و يا شروع مراقبت از قلمروي خروس را نشان ميدهد. در اصل مهمترين دليل خواندن خروس، براي حفظ قلمرو است. وقتي خروسي ميخواند در حقيقت به خروسهاي ديگر اعلام ميكند كه «اگر به حريم قلمروي من تجاوز كرديد، بايد منتظر مبارزه باشيد» به خاطر همين است كه خروسها معمولا از يك نقطه بلند شروع به خواندن ميكنند. با اين كار هم صدايشان دورتر ميرود و هم بيشتر ميتوانند به چشم بيايند و ابهت خود را نشان دهند!


شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: زمان-سيستم-خروس ,
:: بازدید از این مطلب : 1285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 20 ارديبهشت 1392



زندگینامه امام حسن مجتبی علیه السلام

امام حسن (ع ) فرزند امیرمؤ منان على بن ابیطالب و مادرش  فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .

 

امام حسن (ع)

ولادت

 

امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوّم هجرت در مدینه تولد یافت . وى نخستین پسرى بود كه خداوند متعال به خانواده على و فاطمه عنایت كرد. رسول اكرم (ص ) بلافاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش راستش ‍ اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس براى او گوسفندى قربانى كرد، سرش را تراشید و هموزن موى سرش - كه یك درم و چیزى افزون بود - نقره به مستمندان داد. پیامبر (ص ) دستور داد تا سرش را عطرآگین كنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هموزن موى سر نوزاد سنت شد. این نوزاد را حسن نام داد و این نام در جاهلیت سابقه نداشت . كنیه او را ابومحمّد نهاد و این تنها كنیه اوست .

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: امام حسن-كريم-مظلوم ,
:: بازدید از این مطلب : 4442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
جمعه 20 ارديبهشت 1392

 عکس   اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92


اس ام اس جدید ایرانسل:مشترک گرامی

 

بخدا اگر بفهمم رفتی رایتل خریدی باهات کات میکنم

۱ بار با همراه اول بهم خیانت کردی

بسه دیگه

تحملشو ندارم!

 

* * *

یه پشه اومده پیشم نمیدونم از پشه های پیشکسوتِ تابستونه بهش احترام بزارمیا از این تازه به دوران رسیده های بهاره بزنم بکشمش !

* * *


پیشاپیش مرگ خودمو در یکی از زلزله های ایران تسلیت میگم!!

* * *

اینایی که به اینترنت اکسپلورر احترام نمیزارن !
همونان که پدر مادراشونو بعدها میفرستن خونه سالمندان

* * *

یارو میزنه به بی خیالی

وایمیسه پلیس بیاد کروکی بکشه !

* * *

تو این زمونه دو نفر همیشه تنهان :

دختری که آرایش بلد نیست و پسری که دروغ گفتن بلد نیست !

* * *

تنهایی یعنی

یه پر از تو بالشتت دربیاری

ولی هیشکی نباشه بکنی تو دماغش!

* * *

آهی عجیب می کشم امشب بیاد تو / خود را صلیب میکشم امشب بیاد تو

نعناع و پرتغال که هیچ است رفیق / دارم دوسیب میکشم مشب بیاد تو !

* * *

میدونین چرا همیشه جلوی آرایشگاه زنونه پرده میکشن؟

واسه اینکه هیشکی نفهمه اون خانوم خوشگله ای که میاد بیرون

همون هیولاییه که ۲ ساعت پیش رفته بود تو …

* * *

باید برای ادما مثل بالش باشی

سرد باشی دوستت دارن

ولی اگر گرم باشی میگیرن می پیچوننت

* * *

چهارومین روز هفته چند شنبه است ؟

الف) چارشنبه

ب)چهارشنبه

پ)چاهارشنبه

چهارمین روزهفته سه شنبه است !

* * *

به سگ ها که محبت میکنی باوفا میشن عکس   اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92

به آدم ها که محبت میکنی هار میشن

امااااا به خر که محبت میکنی…. اصلا براش فرقی نداره!!

از بس که ثبات شخصیت داره این بزرگوار…:)))

* * *

وقتی پنج ثانیه قبل از آلارم موبایل بیدار می شم و اونو خاموش می کنم احساس می کنم بمب خنثی کردم

* * *

من همیشه بچگیام دوس داشتم وقتی گریه میکردم بغلم کنن بگن هیشش مامی ایز هیر، مامی لاوز یو..
اما خب متاسفانه…

اکثر مواقع میگفتن خفه خون بگیر لامصب

* * *

آقا یکی بیاد این فامیل ما رو توجیه کنه ، هنوز دارن میان عید دیدنی …!!!

* * *

به جای اینکه به گذشته نگاه کنید و افسوس بخورید،به آینده نگاه کنید و مایوس شوید

* * *

لباسها در آب کوتاه میشوند و برنجها دراز. در درازای زندگی لباس باش ودرپهنای آن برنج و اگر عمق این پیام را نفهمیدی بدان که تنها نیستی، چون منم نفهمیدم


 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: سرگرمي وطنز , ,
:: برچسب‌ها: اس ام اس جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 2169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• کتاب الکترونیکی فضايل و سيره فردى پیامبر گرامى اسلام (ص)

موضوع: کتاب الکترونیکی

کلمات کليدي: پیامبر، دانلود، کتاب، کتاب الکترونیکی

www.Aboutorab.com

کتاب فوق به صورت نسخه الکترونیکی بوده و در سایت ابوتراب آماده دانلود می باشد.

توجه:
- 
بعد از دانلود کتاب را از حالت زیپ خارج کرده و مطالعه بفرمایید.

- فرمت کتاب html می باشد.

- قابلیت کپی برداری از تمامی روایات و متون کتاب

-ترجیحاً برای مطالعه کتاب از مرورگر Internet Explorer استفاده نمایید.

 

حجم فایل: 154 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

رمز: www.aboutorab.com

منبع: Avini.com

 يا رسول الله

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: بازدید از این مطلب : 1313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• کتاب الکترونیکی آداب و سنن پیامبر اسلام (ص)

موضوع: کتاب الکترونیکی

www.Aboutorab.com

کتاب فوق به صورت نسخه الکترونیکی بوده و در سایت ابوتراب آماده دانلود می باشد.

توجه:
- 
بعد از دانلود کتاب را از حالت زیپ خارج کرده و مطالعه بفرمایید.

- فرمت کتاب html می باشد.

- قابلیت کپی برداری از تمامی روایات و متون کتاب

-ترجیحاً برای مطالعه کتاب از مرورگر Internet Explorer استفاده نمایید.

 

حجم فایل: 29 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

رمز: www.aboutorab.com

منبع: Avini.com

 يا علي مدد

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: پیامبر , دانلود , کتاب , کتاب الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 5211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• کتاب الکترونیکی حماسه حسینی (۳جلد)

موضوع: کتاب الکترونیکی

www.Aboutorab.com

کتاب فوق به صورت نسخه الکترونیکی بوده و تألیف متفکر شهید استاد مرتضی مطهری می باشد. این کتاب در سایت ابوتراب آماده دانلود می باشد.

توجه:
- 
بعد از دانلود کتاب را از حالت زیپ خارج کرده و مطالعه بفرمایید.

- فرمت کتاب html می باشد.

- قابلیت کپی برداری از تمامی روایات و متون کتاب

-ترجیحاً برای مطالعه کتاب از مرورگر Internet Explorer استفاده نمایید.

 

 جلد اول

حجم فایل: 443 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

جلد دوم

حجم فایل: 360 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

جلد سوم

حجم فایل: 512 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

هر سه جلد

حجم فایل: 1.28 مگابایت

لینک دانلود: مستقیم

رمز: www.aboutorab.com

منبع: Shiabooks.ir

 التماس دعا

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود-امام حسين-حماسه ,
:: بازدید از این مطلب : 1377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• کتاب الکترونیکی تاریخ انبیاء

موضوع: کتاب الکترونیکی

 

www.Aboutorab.com

 

کتاب فوق شامل تاریخ انبیاء تالیف سید هاشم رسولى محلاتى می باشد که به صورت نسخه الکترونیکی بوده و در سایت ابوتراب آماده دانلود می باشد.

توجه:
- 
بعد از دانلود کتاب را از حالت زیپ خارج کرده و مطالعه بفرمایید.

- فرمت کتاب html می باشد.

- قابلیت کپی برداری از تمامی روایات و متون کتاب

-ترجیحاً برای مطالعه کتاب از مرورگر Internet Explorer استفاده نمایید.

فهرست مطالب:

مقدمه چاپ جدید

دیباچه

1: آغاز آفرینش

2: فرزندان آدم (ع)

3: شیث (ع)

4: ادریس (ع)

5: نوح (ع)

6: هود (ع)

7: صالح  (ع)

8: ابراهیم (ع)

10: اسحاق (ع)

11: لوط (ع)

12: یعقوب (ع)

13: یوسف (ع)

14: ایوب (ع)

15: شعیب (ع)

16: موسى (ع)

17: انبیاء بنى اسرائیل پس از موسى

18: داود (ع)

19: سلیمان (ع)

20: یونس (ع)

21: زکریا (ع)

22: یحیى (ع)

23: عیسى (ع)

 

حجم فایل: 504 کیلوبایت

لینک دانلود: مستقیم

رمز: www.aboutorab.com

منبع: Shiabooks.ir

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: انبیا , دانلود , کتاب , کتاب الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 5165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• رسالت امیر ...

موضوع: ابوتراب در قرآن

يا علي مدد 



آیا در قرآن به اطاعت امیرالمومنین (
علیه السلام) اشاره شده است ؟

 

 

ما در زندگی باید از چه کسی اطاعت کنیم ؟ رتبه بندی اطاعت خدا ، پیامبر و ائمه به چه صورت است ؟

در صورت اطاعت، ما از کدام گروه مردم هستیم ؟  در صورت عدم اطاعت چه ؟

قصد داریم  پاسخ این سوال ها را در ذیل یک آیه بررسی کنیم .

 

خداوند در آیه 59 سوره مبارکه نساء چنین می‌فرماید :

يَأَيهُّا الَّذِينَ امَنُواْ اطِيعُواْ اللَّهَ وَ اطِيعُواْ الرَّسُولَ وَ اوْلىِ الْأَمْرِ مِنكمُ‏ْ  فَان تَنَازَعْتُمْ فىِ شىَ‏ْ فَرُدُّوهُ الىَ اللَّهِ وَ الرَّسُولِ ان كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الاَخِرِ  ذَالِكَ خَيرْ وَ اْحسَنُ تَأْوِيلا.

 

اى كسانى كه ايمان آورديد! اطاعت كنيد خدا را! و اطاعت كنيد پيامبر خدا و اولو الأمر را از خودتان ! و هر گاه در چيزى نزاع داشتيد، آن را به خدا و پيامبر بازگردانيد (و از آنها داورى بطلبيد) اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان داريد! اين (كار) براى شما بهتر، و عاقبت و پايانش نيكوتر است.

 

در ابتدای بحث به توضیح لغوی و نحوی آیه می پردازیم . زیرا با اینکه قرآن دارای بطن های معنوی متفاوت و عمیق است، اما در ظاهر آیات آن هم دریاهای معرفت جاری است که اغلب از چشم دور می‌ماند .

 

الّذین : بدل از منادا (ایّ) محلا منصوب

ءامنوا : فعل ماضی ، مبنی بر ضمه ، واو فاعل

اطیعوا : فعل امر ، مبنی بر حذف نون ، واو فاعل

اللّه : لفظ الجلالة مفعول به منصوب‏

أطيعوا الرسول: مانند أطيعوا اللّه‏

أولي: معطوف به لفظ الجلاله ، منصوب ،علامت النصب "يا" ، فهو ملحق بجمع المذكر السالم‏ 1

این عبارت آخر عیناٌ از کتاب آورده شده تا در مورد آن توضیح داده شود :

ملحق بودن بدین معنی است که خود کلمه صرفا جمعی است که مفرد ندارد و فقط به یک جمع مذکر سالم شبیه به خودش ملحق شده است مانند "سنین" که مفرد سنة بوده که در اصل باید به صورت سنتین می آمده ولی به سنتین ملحق گشته است . دربرخی دیگر از کتاب های لغت اهل تسنن (تاج العروس ، مجمع البحرين ، كتاب العين و ... ) همین توضیح بالا به طور صریح تری ذکر شده  است :

 

* أولو: جمع لا واحد له من لفظه، واحده‏ 2

* أولو:  . . . لا يقال إلا للجميع من الناس و ما يشبهه 3

 

اما چرا ؟ چرا ادبای عرب هیچ گونه ریشه و مفردی برای این لغت پیدا نکرده اند ؟ در صورتی که برای نشان دادن توانایی لغت عرب برای لغات بسیار سخت تر ریشه در آورده و یا ساخته اند؟ این موضوع را می‌توان در معنای ریشه های احتمالی این لغت جست و جو نمود .

نکته قابل توجه بعدی برخی ترجمه های ارائه شده از این آیه است . برای مثال در کتاب كشف الأسرار و عدة الأبرار اثر  احمد بن ابى سعد رشيدالدين ميبدى( ادیب قرن ششم سنی مذهب) که درآن به ترجمه لغوی آیات به صورت عبارت عبارت قرآن پرداخته شده است ؛در ترجمه این آیه به این عبارت بر می‌خوریم  :

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اى ايشان كه بگرويدند، أَطِيعُوا اللَّهَ فرمان بريد خداى را، وَ أَطِيعُواالرَّسُولَ و فرمان بريد رسول را، وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ و فرمان بريد اولى الامر را از شما ! ! !

سوال این جاست در این ترجمه دقیق آیا ترجمه اولی الامر فراموش گشته است و یا ترجمه آن برای اعتقادات نویسنده دچار مشکل می کند؟ این مثال ها نشان دهنده اهمیت بالای این موضوع است که برای مبارزه با آن مخالفان از هیچ فعالیتی حتی در ضمینه نحوی و لغتی کوتاهی نکردند.  

 

  

___________________________________________________________

پی نوشت


[1]. الجدول فى اعراب القرآن‏ ، ج5 ،ص:71

[2]. مجمع البحرين، ج‏1، ص: 29

[3]. كتاب العين، ج‏8، ص: 370

 

 

 

 

 

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: اتمام نعمت , امامت , ولایت ,
:: بازدید از این مطلب : 1534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392

• خسران آشکار

موضوع: ابوتراب در قرآن

 

وَالْعَصْرِ؛ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ؛ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ

سوگند به عصر ؛ که واقعا انسان دستخوش زیان آشکار است ؛ مگر کسانى که ایمان آورده اند و کارهاى شایسته کرده و همدیگر را به حق سفارش و به شکیبایى توصیه کرده‏اند.

 

در روایت، این سوره بر على بن ابى طالب علیه السلام منطبق شده و ایمان را بر ایمان به ولایت على بن ابى طالب علیه السلام و تواصى به حق را بر سفارش نسل هاى بعدی به ولایت این حضرت  تطبیق نموده است ؛ از این سوره استفاده مى شود که انسان در همواره در خسران و زیان است، مگر آن کس که در مسیر امیر مؤمنان على علیه السلام و با امامت ایشان و فرزندانشان علیهم السلام گام بردارد.


________________________________________________________

پی نوشت:

[1]. سوره والعصر.

[2]. تفسیر المیزان، ج 20، ص 358 ; کنز الدقائق، قمى مشهدى، ج 14، ص 428.

 

 

 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: دوستی دشمن , فضائل ,
:: بازدید از این مطلب : 2667
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392
اگر سخنان امام علی(علیه السلام) را که نگاهی بیندازیم، به خوبی می توانیم ویژگی های جوامعی را که هنوز در آن زمان وجود خارجی نداشتند، از بیان گهربار امام بیابیم. امام در سخنانی گران بها آنان را چنین معرفی می کند: 

«به خدا که بر سر کار بمانند تا حرامی از خدای را نگذارند، جز آنکه آن را حلال شمارند و پیمانی استوار نماند، جز آنکه آن را بگسلانند و خانه ‏ای در دهستان و خیمه ‏ای در بیابان نبود، جز آن که ستم بدان رسد و ویرانش گرداند و بدرفتاری شان مردم آنجا را بگریزاند. تا آنجا که دو دسته بگریند: 


دسته ‏ای برای دین خود که از دست داده ‏اند و دسته ‏ای برای دنیای خویش که بدان نرسیده ‏اند و یاری یکی دیگری را چون یاری بنده باشد به مولا، اگر حاضر است راه او پوید و اگر غایب است بد او گوید، و تا آنکه هر کس گمان وی به پروردگار نیکوتر بود، رنج او در آن بلا بیشتر بود. پس اگر پروردگار شما را عافیتی داد، بپذیرید و اگر به بلایی مبتلا ساخت، شکیبایی پیش گیرید که عاقبت از آن پرهیزگاران است».(1) 

«و زودا که پس از من بر شما روزگاری آید، که چیزی از حق پنهان تر نباشد و از باطل آشکارتر؛ و از دروغ بستن بر خدا و رسول او بیشتر؛ و نزد مردم آن زمان کالایی زیانمندتر از قرآن نیست، اگر آن را چنانکه باید بخوانند و نه پرسودتر از قرآن، اگر معنی کلماتش را برگردانند و در شهرها چیزی از معروف ناشناخته ‏تر نباشد و شناخته ‏تر از منکر. 

حاملان کتاب خدا آن را واگذارند، و حافظانش آن را به فراموشی بسپارند. پس در آن روزگار قرآن و قرآنیان از جمع مردمان دورند، و رانده و مهجور. هر دو با هم در یک راه روانند و میان مردم پناهی ندارند. پس در این زمان قرآن و قرآنیان میان مردمند و نه میان آنان، با مردمند و نه با ایشان. چه، گمراهی و رستگاری سازوار نیایند، هر چند با هم دریکجا بپایند. پس آن مردم در جدایی متفقند، و از جمع گریزان.»

گویی آنان پیشوای قرآن اند، نه قرآن پیشوای آنان. پس جز نامی از قرآن نزد شما نماند، و نشناسند جز خط و نوشته آن و از این پیش چه کیفر که بر نیکوکاران نراندند، و سخن راستشان را دروغ بر خدا خواندند، و کار نیک را پاداش بد دادند. همانا آنان که پیش از شما بودند، تباه شدند به خاطر آرزوهای دراز که در سر داشتند، و نهان بودن مرگ از آنان که باورش نمی‏داشتند، تا موعود بر آنان درآمد، موعودی که با آمدنش عذری نپذیرند، و توبه را به حساب نگیرند و به همراه آن بلا و سختی بارگشاید، و هنگام کیفر و عقوبت آید».(2) 


شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: نهج البلاغه , امام علی(ع) , ,
:: بازدید از این مطلب : 1254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392

همسران امام علي  (ع)  
نخستين همسر آن حضرت، فاطمه زهرا (س) دخت گرامي پيامبر خدا بوده است.علي  تا زماني كه فاطمه(س) در قيد حيات به سر مي برد با كس ديگري پيمان زناشويي نبست.پس از وفات فاطمه(س)، آن حضرت با امامه دختر ابو العاص بن ربيع بن عبد العزي بن عبد شمس كه فرزند زينب دختر پيغمبر بود ازدواج كرد.ام البنين دختر حزام بن دارم كلابيه، زن ديگري بود كه علي(ع)  او را به عقد خود درآورد.پس از ام البنين، آن حضرت با ليلي دختر مسعود بن خالد النهشلية تميمه دارميه ازدواج كرد و پس از وي با اسماء بنت عميس خثعمي پيمان زناشويي بست.اسماء تا قبل از شهادت جعفر بن ابيطالب، همسر وي بود و پس از شهادت جعفر، ابو بكر او را به ازدواج خود درآورد و چون ابو بكر از دنيا رفت، علي  او را به همسري خويش گرفت.يكي ديگر از همسران امير المؤمنين (ع) ام حبيب دختر ربيعه تغلبيه و موسوم به صهبا بوده است .اين زن از قبيله «سبي» بود كه خالد بن وليد در عين التمر بر آنها حمله برده و ايشان را به اسيري گرفته بود.خوله دختر جعفر بن قيس بن مسلمه حنفي و يا به قولي ديگر خولة دختر اياس از ديگر زنان آن حضرت بوده است.همچنين علي (ع) با ام سعد يا ام سعيد دختر عروة بن مسعود ثقفي و نيز مخبأة دختر امري القيس بن عدي كلبي پيمان زناشويي بست.
كتاب: سيره معصومان، ج 3، ص 15
نويسنده: سيد محسن امين
ترجمه: علي حجتي كرماني

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج-امام علي -همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 1677
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392

سیدعلی خمینی: راه دفاع از نظام تشکر کورکورانه از همه چیز نیست اما نباید طوری نقد کنیم که انگار هیچ خدمتی انجام نشده است 

احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت:
 

 ‌حجت الاسلام سید علی خمینی در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون توحید با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: امروز خوب یا بد، در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم و نمی توان آنها را نادیده گرفت. من از 5-6 سال قبل گفته‌ام که راه دفاع از نظام تشکر کورکورانه از همه چیز نیست و کسانی که فکر می کنند اگر کسی از اوضاع انتقاد کند، از نظام دفاع نکرده است، معنی دفاع را بدرستی نمی دانند.
وی ادامه داد: البته امام هم تأکید داشتند که نقد باید منصفانه باشد و مخاطبان یک نقد هم به خوبی این را می‌فهمند که یک نقد آیا منصفانه است یا مغرضانه؛ خیلی اوقات،چه کسانی که اصل نظام را نقد می‌کنند و چه آنهایی که دولت را نقد می‌کنند، انصاف را رعایت نمی کنند. همانطور که 4 سال پیش گفتم انصاف را در نقد دولت های پیشین نادیده نگیریم، امروز هم می گویم ای کسانی که قرار است سر کار بیایید، دستاوردها و کارهای دولت فعلی را هم منصفانه ببینید، زیرا در غیر این صورت مردم بدبین خواهند شد.
علی خمینی ادامه داد: من نمی گویم مشکلات و اشتباهات زیاد نیست، اما نباید طوری نقد کنیم که انگار هیچ خدمتی انجام نشده است؛ نباید گفت هرچه انجام شده خیانت بوده است، همانطور که چنین حرفی در مورد دولت‌های قبلی هم زده شد.
وی با بیان این‌که ما در مجموع پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و نادیده گرفتن آنها غیرمنصفانه است، افزود: ما مشکلات اقتصادی داریم که این مشکلات بیش از همه به چشم می‌آید، زیرا جزئی از زندگی روزمره ماست و می‌بینیم که مثلا کالایی که دیروز 500 تومان بود، امروز 700 تومان شده و فردا 800 تومان می شود. از لحاظ فرهنگی و سیاسی هم مشکلاتی داریم و هیچ کس نمی‌تواند منکر آن شود، اما باید انصاف داشت، زیرا خیلی از مشکلات دیروز حل شده و امرزو به حق ما تبدیل شده است.
یادگار امام با بیان این‌که قهر و گوشه گیری و انفعال اساسا با هویت یک انقلابی و فرد معتقد به نظام سازگار نیست، اظهار داشت: کسی که معتقد به نظام است نمی تواند قهر کند و لذا باید حرف زد. کسی که دغدغه دارد در این شرایط نمی تواند حرف از تحریم انتخابات بزند. البته این بدان معنا نیست که همه به یک نفر رأی دهند، اما قهر سیاسی و اجتماعی اشکال دارد و بر طرف کننده مشکلی نیست. گوشه گیری و قهر کردن مشکلات را حل نمی کند، بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند.

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعي , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات-قهر ,
:: بازدید از این مطلب : 1673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392

روز بزرگداشت شيخ صدوق

روز بزرگداشت شيخ صدوق

 

يکي از بزرگترين مرزبانان حماسه جاويد و خدمتگزاران مکتب اهل بيت (ع) و از شاخص ترين دانشمندان جهان اسلام که عمر خود را در راه خدمت به فقه و حديث شيعه و پاسداري از فرهنگ مهدويت صرف کرد .

 

ابوجعفر محمدبن علي بن بابويه قمي ملقب به  ( شيخ صدوق ) است که صف اول محدثين و علماي اثناعشر جاي دارد و به عنوان يکي از ارکان فقه شيعه به شمار مي رود.پس از گذشت 10 قرن از وفات اين محدث بزرگ شيخ صدوق، برکات آثار و خدماتش باعث شده تا 15 ارديبهشت را به عنوان روز بزرگداشت شيخ صدوق نامگذاري کنند.

 

زندگينامه شيخ صدوق

محمدبن علي بن حسين بن بابويه قمي مشهور به( شيخ صدوق ) در سالهاي 306 يا 307 هجري قمري در خاندان علم و تقوي در شهر مذهبي قم ديده به جهان گشود. پدر بزرگوار شيخ صدوق ،علي بن حسين بن موسي بن بابويه از علما و فقهاي بزرگ زمان خود بود.گرچه در آن روزگار، عالمان و محدثان بسياري در قم مي زيسته اند ولي پرچم هدايت و مرجعيت بر دوش اين عالم عابد و محدث زاهد يعني علي بن بابويه (پدر شيخ صدوق ) بوده است .

پدر شیخ صدوق دکه اي کوچک در بازار قم داشت و از طريق کسب و کار و در نهايت زهد و عفاف، امرار معاش مي نمود و در ساعاتي ديگر از روز در منزل خود به تدريس و تبليغ احکام و نقل روايات مي پرداخت .

 

جلالت شان و منزلت اين عالم رباني تا بدان پايه رسيد که امام حسن عسگري (ع) طي نامه اي، او را با لقب(شيخ ) ، (فقيه ) ،(معتمد) مورد خطاب قرار داده و توفيقات او را براي کسب رضاي پروردگار درخواست کرد.شيخ صدوق روزگار طفوليت و سنين جواني را در دامان علم و فضيلت و تقواي خانوادگي اش سپري کرد و تحت تعليم و تربيت پدر قرار گرفت، به گونه اي که به لحاظ تيزهوشي و حافظه فوق العاده قوي در مدتي کوتاه به قله هاي بلندي از کمالات انساني دست يافت و توانست در کمتر از بيست سالگي، هزاران حديث با سلسله سند آنها را حفظ نمايد و از همه مهمتر به آنها عمل نمايد.

 

روز بزرگداشت شيخ صدوق

يکي از حوادث مهم دوران زندگي شيخ صدوق، روي کارآمدن سلسله ايراني نژاد و شيعه مذهب (آل بويه) بود که بر بخش بزرگي از ايران، عراق و جزيره العرب تا مرزهاي شمالي شام فرمان مي راندند. وي در اين هنگام از قم به ري آمده و به درخواست " رکن الدوله ديلمي " در آنجا رحل اقامت گزيد. به نظر مي رسد علت اصلي اين دعوت و عزيمت، خلايي بوده که پس از هجرت شيخ کليني از ري به بغداد و سپس رحلت او پيش آمده بود و در حقيقت، وجود شيخ صدوق در ري مي توانست منشا برکات فراوان باشد.

 

آثار علمي شيخ صدوق

عصر شيخ صدوق را بايد " عصر احيا تنقيح حديث " ناميد زيرا پس از رحلت پيامبر اسلام، بازار جعل حديث رونق گرفت و کارخانه حديث سازي خلفا بکار افتاد و کساني پيدا شدند که بطور حرفه اي، احاديثي را جعل و به پيامبر و ائمه نسبت مي دادند.

 

از اين رو محدث بزرگوار (کليني ) که از (کلين) به (ري) هجرت کرده بود، در آنجا کتاب شريف کافي - اولين کتاب از مجموعه چهارگانه کتب روايي و حديثي شيعه - را نگاشت و حرکت علمي جديدي را در مکتب حديث نگاري اهل بيت عليهم السلام بنيانگذاري نمود که پس از او، " شيخ صدوق " بناي مستحکم ضبط و نشر حديث را بر آن بنياد نهاد.شيخ صدوق در راه جمع آوري احاديث، از بلخ تا بخارا، از کوفه تا بغداد، از مشهد تا نيشابور، و از آنجا تا مکه و مدينه سفر کرد و مشکلات فراواني را به جان خريد و با کوله باري از احاديث پيامبر و اهل بيت(ع)به ري بازگشت .

 

تاليفات شيخ صدوق:

1- من لا يحضره الفقيه  2- کمال الدين و اتمام النعمه 3- کتاب امالي 4- کتاب صفات شيعه 5- کتاب عيون الاخبار امام رضا عليه السلام 6- کتاب مصادقه الاخوان 7- کتاب خصال 8- کتاب علل الشرايع 9- کتاب توحيد 10- کتاب اثبات ولايت علي عليه السلام 11- کتاب معرفت 12- کتاب مدينه العلم 13-کتاب مقنع در فقه 14- کتاب معاني الاخبار 15- کتاب مشيخته الفقيه 16- کتاب عيون الاخبار

شيخ ابو جعفر محمد بن بابويه قمي معروف به شيخ صدوق پس از هفتاد و چند سال زندگاني پرافتخار و انجام مسافرتهاي طولاني و تصنيف 300 جلد کتاب با ارزش، سرانجام در سال 381 ه. ق، در شهر ري چشم از جهان فرو بست و آرامگاهش امروز در شهر ري به نام ابن بابويه مشهور و موردتوجه شيعيان است.

منبع:ebtekarnews

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: روز بزرگداشت شيخ صدوق ,
:: بازدید از این مطلب : 8409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : عليرضا
شنبه 14 ارديبهشت 1392

نرم افزار افزودن حدیث و تقویم بر روی دسکتاپ

با این نرم افزار می توانید حدیث های کتاب جهاد با نفس وسائل الشیعه را به طور کامل مرور کنید و یا حتی آنها را بر روی دسکتاپ خود قرار دهید. همچنین می توانید تقویم دلخواه خود را بر روی دسکتاپ قرار داده یا تاریخ دلخواه خود را به نوع دیگری تبدیل کنید.تنظیمات زیادی در نرم افزار قرار داده شده تا با سلیقه های متفاوت هماهنگ شود.

شامل تمامی احادیث کتاب معتبر جهاد با نفس وسائل الشیعه که مطالعه ی این احادیث مورد تاکید علمای بزرگ همچون امام خمینی ره و آیت الله بهجت ره است.

قابلیت ها:

· شامل تمامی احادیث کتاب معتبر جهاد با نفس وسائل الشیعه که مطالعه ی این احادیث مورد تاکید علمای بزرگ همچون امام خمینی ره و آیت الله بهجت ره است

· قابلیت مرور احادیث به صورت جداگانه یا قرار دادن بر روی دسکتاپ

· تقویم هجری شمسی ، هجری قمری و میلادی همراه با مناسبتهای کل سال

· قابلیت قرار دادن تقویم با تنظیمات دلخواه بر روی دسکتاپ

· قابلیت محاسبه ی تاریخ دلخواه شما مانند تولد شما به سال قمری و میلادی همراه مناسبات واقع شده در آن روز

. بدون نیاز به مجوز نصب (portable)

· پشتیبانی از یونیکد و قابل اجرا بر روی ویندوزهای غیر فارسی

· حجم بسیار پایین

· سازگار با نسخه های ۶۴ بیتی و ویندوز۷

حجم فایل : ۶۵۱ کیلوبایت | لینک دانلود : مستقیم


 

شیعه به تولّی اَر مُسلَّم گردد........با رکن تبرّی است که محکم گردد یافاطمه! لعن قاتلت روزی ماست..........یا رب نکند که رزق ما کم گردد

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , دانلودنرم افزارو بازي , ,
:: برچسب‌ها: دانلود-حيث-دكستاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 1928
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
عشق = سيد محمد خاتمي
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه